در حال بارگذاری ...

تشریح آخرین وضعیت پروژه احداث منطقه یک آزادراه تهران - شمال

طرح معماری و منظر راه که قرار بود برای اولین بار در منطقه یک آزادراه تهران - شمال انجام شود ، هم‌اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و طراحی‌های چشم نوازی در حاشیه‌ این منطقه آزادراه و ورودی تونل‌ها انجام شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی از پایان یافتن بخش عمده عملیات عمرانی منطقه یک آزادراه تهران - شمال خبر داد و گفت : با تکمیل فرایند نصب تاسیسات و تجهیزات ایمنی ظرف چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این منطقه از آزادراه تهران - شمال خواهیم بود .

خیرالله خادمی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه احداث منطقه یک آزادراه تهران - شمال اظهار داشت : در بازدید اخیر از این آزادراه مشاهده شد که تقریبا کلیه فعالیت‌های عمرانی منطقه یک به پایان رسیده است و هم اکنون تجهیزات و تاسیسات به صورت شبانه روزی در حال نصب هستند . با این روند ظرف چند ماه آینده منطقه یک آزادراه تهران - شمال آماده بهره‌برداری می‌شود .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص ویژگی‌های مهندسی آزادراه تهران - شمال نیز گفت : طرح معماری و منظر راه که قرار بود برای اولین بار در منطقه یک آزادراه تهران - شمال انجام شود ، هم‌اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و طراحی‌های چشم نوازی در حاشیه‌ این منطقه آزادراه و ورودی تونل‌ها انجام شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان پیشرفت روسازی بتنی در منطقه یک آزادراه تهران - شمال نیز گفت : فقط ۱۰۰۰ متر از تکمیل روسازی بتنی در کل پروژه آن هم به خاطر عبور تاسیسات باقیمانده است و در سراسر ۳۲ کیلومتر منطقه یک آزادراه تهران - شمال تمام سازه‌ها و ابنیه فنی شامل پل ، تونل و دیوارهای حائل به علاوه روسازی بتنی تکمیل شده است .

خادمی افزود : همزمان با نصب تاسیسات ، اقدامات ایمنی همچون نصب گاردریل‌ها ، نیوجرسی ، علائم ، روشنایی و هوشمندسازی و ... برای فراهم شدن شرایط عبور ایمن هموطنان از آزادراه آغاز شده است و بخش هایی از آن نیز انجام شده است .




مطالب مرتبط

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

نظرات کاربران