در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت پروژه احداث منطقه یک آزادراه تهران - شمال

    طرح معماری و منظر راه که قرار بود برای اولین بار در منطقه یک آزادراه تهران - شمال انجام شود ، هم‌اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و طراحی‌های چشم نوازی در حاشیه‌ این منطقه آزادراه و ورودی تونل‌ها انجام شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی از پایان یافتن بخش عمده عملیات عمرانی منطقه یک آزادراه تهران - شمال خبر داد و گفت : با تکمیل فرایند نصب تاسیسات و تجهیزات ایمنی ظرف چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این منطقه از آزادراه تهران - شمال خواهیم بود .

    خیرالله خادمی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه احداث منطقه یک آزادراه تهران - شمال اظهار داشت : در بازدید اخیر از این آزادراه مشاهده شد که تقریبا کلیه فعالیت‌های عمرانی منطقه یک به پایان رسیده است و هم اکنون تجهیزات و تاسیسات به صورت شبانه روزی در حال نصب هستند . با این روند ظرف چند ماه آینده منطقه یک آزادراه تهران - شمال آماده بهره‌برداری می‌شود .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص ویژگی‌های مهندسی آزادراه تهران - شمال نیز گفت : طرح معماری و منظر راه که قرار بود برای اولین بار در منطقه یک آزادراه تهران - شمال انجام شود ، هم‌اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و طراحی‌های چشم نوازی در حاشیه‌ این منطقه آزادراه و ورودی تونل‌ها انجام شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان پیشرفت روسازی بتنی در منطقه یک آزادراه تهران - شمال نیز گفت : فقط ۱۰۰۰ متر از تکمیل روسازی بتنی در کل پروژه آن هم به خاطر عبور تاسیسات باقیمانده است و در سراسر ۳۲ کیلومتر منطقه یک آزادراه تهران - شمال تمام سازه‌ها و ابنیه فنی شامل پل ، تونل و دیوارهای حائل به علاوه روسازی بتنی تکمیل شده است .

    خادمی افزود : همزمان با نصب تاسیسات ، اقدامات ایمنی همچون نصب گاردریل‌ها ، نیوجرسی ، علائم ، روشنایی و هوشمندسازی و ... برای فراهم شدن شرایط عبور ایمن هموطنان از آزادراه آغاز شده است و بخش هایی از آن نیز انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    تخصیص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه احداث راه‌آهن همدان - سنندج

    تخصیص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه احداث راه‌آهن همدان - سنندج

    این محدوده در سه قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول به طول ۶۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در بخش زیرسازی ، قطعه دو به طول ۵۶ کیلومتر با ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر که زیرسازی آن ۱۰۰ درصد تکمیل شده است .

    |

    استفاده از تجربیات گذشته اصل اساسی در اجرا و نظارت بر پروژه‌های راهسازی

    استفاده از تجربیات گذشته اصل اساسی در اجرا و نظارت بر پروژه‌های راهسازی

    مستند سازی تجربیات خوب و بد در یک پروژه و ثبت دانش منجر به ارایه راه حل درست در تجربیات بعدی خواهد بود . توجه به مقوله کیفیت عمر پروژه را افزایش می‌دهد که کاهش هزینه‌های نگهداری و حفظ سرمایه‌های ملی کشور را به دنبال دارد .

    |

    افتتاح ۶۲ کیلومتر بزرگراه در استان یزد همزمان با سفر رئیس جمهور

    افتتاح ۶۲ کیلومتر بزرگراه در استان یزد همزمان با سفر رئیس جمهور

    محور اردکان - چوپانان موجب اتصال مراکز صنعتی ، معدنی ، کشاورزی و جمعیتی منطقه به یکدیگر می‌شود و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت و همچنین کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده‌ای از دیگر مزایای بهره‌برداری از این محور محسوب می‌شود .

    |

    بهره برداری از راه‌آهن چابهار - زاهدان در زمان مشخص در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی

    بهره برداری از راه‌آهن چابهار - زاهدان در زمان مشخص در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی

    با برخورداری طرح احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان از اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو ، طبق یک برنامه مدون می‌توان شاهد بهره‌برداری این طرح در زمان مشخص بود و دیگر جای نگرانی بابت تامین منابع وجود نخواهد داشت .

    |

    اجرای ۶۱ اقدام پدافند غیرعامل در تمام زیربخش‌های وزارت راه‌ و شهرسازی طی یک سال اخیر

    اجرای ۶۱ اقدام پدافند غیرعامل در تمام زیربخش‌های وزارت راه‌ و شهرسازی طی یک سال اخیر

    وزارت راه و شهرسازی با تنوع حوزه عملکردی خود در بخش ، حمل و نقل (جاده ای ، ریلی ، هوایی و دریایی) ، مسکن و شهرسازی یکی از مهمترین و گسترده ترین دستگاه‌های اجرایی در بخش پدافند غیرعامل است که به دلیل کاربردی بودن بیشترین سطح مخاطب را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد .

    |

    نظرات کاربران