در حال بارگذاری ...
  • توضیحاتی درباره ارتباط میزان گرمای هوا با ‌مخاطرات ایمنی پرواز

    ‌اگر بار مسافری به این دلیل در فرودگاه مبدأ ‌مانده باشد ، این در اختیار مسافر است که به شرکت هواپیمایی اعلام کند بار ‌و چمدان را به درب منزل وی در مقصد منتقل کند یا همان جا منتظر بماند و بار خود را تحویل بگیرد ، به هر حال شرکت هواپیمایی باید رضایت مسافر را جلب کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک مقام مسئول سازمان هواپیمایی با بیان اینکه رعایت ایمنی بر هر چیزی در صنعت حمل و نقل هوایی اولویت دارد ، گفت : اگر در پروازی به دلیل گرمای هوا نیاز باشد چمدان مسافر خارج شده و در پرواز بعدی به مقصد منتقل شود ، باید اطلاع‌رسانی به مسافر انجام شود .

    رضا جعفر‌زاده با تأکید بر اینکه رعایت اصول و مقررات حاکم بر صنعت حمل و نقل هوایی ، اولویت اول این صنعت است ، اظهار داشت : ‌همه عوامل پروازی‌ باید در موضوع رعایت ایمنی پرواز دقت کافی و لازم را داشته باشند .

    مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره ارتباط میزان گرمای هوا با ‌مخاطرات ایمنی پرواز توضیح داد : اگر شرایط جوی و گرما به گونه‌ای باشد که تشخیص داده شود برای ایمنی پرواز مخاطراتی ایجاد می‌شود ، طبق دستور‌العمل یا نباید آن پرواز انجام ‌شود و یا با اجرای موارد‌ و دستورالعمل‌هایی نظیر سبک کردن هواپیما با کاهش بار یا کاهش تعداد مسافر ، تلاش می‌شود ایمنی به بهترین وجه در پرواز رعایت شود .

    وی بیان کرد : اگر شرکت هواپیمایی تشخیص دهد که به دلیل گرمای زیاد و احتمال به خطر افتادن ایمنی‌ پرواز ، هواپیما باید سبک‌تر شود ، بنابراین لازم است بار مسافر از هواپیما خارج شود ، ضرورت دارد حتماً این موضوع‌ به اطلاع مسافر رسانده شود ، در واقع آنچه که مربوط به مسافر است نظیر ساعت پرواز ، تاخیرات پروازی ، بار مسافر و غیره ، حتما باید توسط شرکت هواپیمایی و کرو به مسافر‌ اطلاع‌رسانی شود . ضرورت دارد چنین محاسباتی ‌حتی الأمکان از قبل صورت گیرد ‌مگر آنکه تغییر ناگهانی وضعیت جوی داشته باشیم که در کمترین فرصت رخ داده است اما آنچه مورد انتظار است باید از ایمنی محقق شود .

    جعفرزاده با تأکید بر اینکه رؤسای دفاتر شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها باید به مسافران خود پاسخگو باشند ، گفت : ‌اگر بار مسافری به این دلیل در فرودگاه مبدأ ‌مانده باشد ، این در اختیار مسافر است که به شرکت هواپیمایی اعلام کند بار ‌و چمدان را به درب منزل وی در مقصد منتقل کند یا همان جا منتظر بماند و بار خود را تحویل بگیرد ، به هر حال شرکت هواپیمایی باید رضایت مسافر را جلب کند . در مورد پرواز امروز تهران - عسلویه کاسپین پیگیری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است ، همچنین کاسپین پذیرایی لازم از مسافران در فرودگاه عسلویه انجام داده است .

    پرواز‌ تهران - عسلویه شرکت هواپیمایی کاسپین صبح امروز با یک ساعت تأخیر از مهرآباد پرواز کرد اما پس از رسیدن به مقصد ، مسافران متوجه شدند که چمدان آنها در فرودگاه مهرآباد مانده‌ و قرار است چهار ساعت دیگر با پرواز ماهان به فرودگاه عسلویه منتقل شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه مراسم سالروز ورود امام خمینی به کشور در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد در ...

    |

    در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

    |

    مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

    |

    لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

    |

    نظرات کاربران