در حال بارگذاری ...
  • نظارت و بازرسی از دفاتر فروش بلیت هواپیما در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری

    توصیه شده تا شرکت های هواپیمایی بر نحوه توزیع بلیت های خودشان مدیریت لازم را داشته تا هیچ واسطه ایی به خصوص در ایام پیک پروازی و یا به مناسبت های مختلف که تقاضا بالاست بیرون از دامنه نرخ های ارائه شده توسط شرکت ها اقدامی نکنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : سازمان به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه (بند ب ماده ۱۶۱) بوده و بر اساس این ماده قانونی از تعیین نرخ بلیت هواپیما منع شده است .

    رضا جعفرزاده در پاسخ به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص بالا بودن قیمت بلیت شرکت های هواپیمایی در مسیر تهران – مشهد ، گفت : سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه (بند ب ماده ۱۶۱) بوده و بر اساس این ماده قانونی که در آذرماه سال ۹۴ ابلاغ شده از تعیین تکلیف نرخ در خصوص بلیت هواپیما منع شده است . اما علی رغم این موارد در این چند سال سازمان  هواپیمایی کشوری همواره سعی کرده با تدابیری شرکت های هواپیمایی را در مسیری رهنمون کند تا با محاسبات منطقی در چگونگی درآمد - هزینه های خودشان با رعایت تمامی قوانین و مقررات ایمنی ، نرخ های قابل قبولی را ارائه و ابلاغ کنند که این مهم توسط انجمن شرکت های هواپیمایی صورت گرفته و در دسترس عموم قرار داده شده است .

    جعفرزاده تصریح کرد : توصیه شده تا شرکت های هواپیمایی بر نحوه توزیع بلیت های خودشان مدیریت لازم را داشته تا هیچ واسطه ای به خصوص در ایام پیک پروازی و یا به مناسبت های مختلف که تقاضا بالاست بیرون از دامنه نرخ های ارائه شده توسط شرکت ها اقدامی نکنند .

    مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با انتقاد از اظهارات اخیر در خصوص عدم نظارت سازمان هواپیمایی کشوری ، افزود : تعبیر آزادسازی به رهاسازی و اینکه بعضی اوقات خبری منتشر می شود که به اشتباه نرخ یک بلیت بیزینس کلاس که نوعاً تعداد قابل توجهی هم نیست به بلیت های اکونومی تعمیم داده شده و موجبات نگرانی افکار عمومی را فراهم می آورد بی تردید این گونه اخبار که حتی صراحتاً هم گفته شده که تا شش برابر اضافه شده و هیچ نظارتی هم نیست نه منصفانه است و نه کارشناسی .

    وی افزود : این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری همواره اقدام به نظارت و بازرسی از شرکت ها و دفاتر فروش بلیت هواپیما را در دستور کار داشته و شکایات ارسالی را مورد بررسی قرار می دهد به گونه ای که در چهارماهه اول امسال به ۳۶۲ شکایات رسیدگی شده است . در مدت مذکور به ۱۴ شکایات ثبت شده در سامانه شهراه وزارت راه و شهرسازی و ۵ مورد شکایت ثبت شده در سامانه بازرسی کل کشور پاسخ و همچنین به ۷۳۲ شکایات از طریق پیامک در سامانه حقوق مسافر پاسخ داده شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

    |

    مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

    |

    لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

    |

             

    |

    مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

    |

    نظرات کاربران