در حال بارگذاری ...

تشریح برنامه های شرکت راه آهن برای افزایش سفرهای ریلی

ارتقا کیفیت خدمات ایستگاهی و قطارهای مسافری از مهم ترین سیاست های راه آهن است تا مسافران بیشتری برای سفرهای خود از قطار استفاده کنند زیرا ایمنی ، ارزان بودن و مصرف انرژی کمتر ویژگی مهم حمل و نقل ریلی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مسافری شرکت راه آهن از برنامه ریزی های این شرکت برای افزایش سفرهای ریلی خبر داد و گفت : با ارتقاء کیفیت خدمات ایستگاهی و مسافری ، از سال ۹۵ سفر با ناوگان ریلی روند صعودی داشته به طوری که در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ سفرهای ریلی در کشور ۱۴ درصد افزایش یافت .

میرحسن موسوی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل خدمات ساختمانی و ایستگاهی راه آهن افزود : در مقایسه با سال ۹۵ سفرهای ریلی در سال ۹۶ بیش از ۶ درصد رشد داشته است .

معاون شرکت راه آهن با بیان اینکه درصدیم با برنامه ریزی مناسب سفرهای ریلی در کشور امسال افزایش یابد گفت : برای دستیابی به این هدف شرکت های حمل و نقل ریلی اختصاص بیش از ۱۳۰۰ دستگاه واگن مسافری را در دستور کار خود قرار داده اند . استفاده از ظرفیت های موجود از جمله ناوگان و نیروی انسانی متخصص ، راه آهن جمهوری اسلامی ایران درصدد است برای دستیابی به سهم ۲۰ درصدی جابه جایی مسافر در کشور گام های اساسی بردارد .

معاون مسافری راه آهن یادآور شد : ارتقا کیفیت خدمات ایستگاهی و قطارهای مسافری از مهم ترین سیاست های راه آهن است تا مسافران بیشتری برای سفرهای خود از قطار استفاده کنند زیرا ایمنی ، ارزان بودن و مصرف انرژی کمتر ویژگی مهم حمل و نقل ریلی است .

وی با بیان اینکه در دوره جدید ، مدیرعامل راه آهن همواره بر ارتقاء خدمات ایستگاهی تاکید دارند افزود : توسعه صنعت حمل و نقل ریلی به آبادانی و پیشرفت کشور کمک زیادی خواهد کرد و برای همین منظور توسعه حمل و نقل ریلی در بسیاری از کشورهای جهان در دستور کار جدی دولت ها قرار دارد ، ضمن آنکه تولید و نوسازی ساختمان و تاسیسات و نگهداری از این سرمایه عظیم راه آهن نکته مهمی است که باید بر اساس سیاست های راه آهن مورد توجه جدی قرار گیرد .

وی بر توسعه ایستگاه های TOD مبتنی بر حمل و نقل عمومی در شهرهای ریل پایه تاکید کرد و گفت : توسعه حمل و نقل ریلی مبتنی بر حمل و نقل عمومی در تسهیل تردد مردم و مسافران در شهرها و حومه کلان شهرها بسیار تاثیر گذار است و با راه اندازی شرکت قطارهای حومه ای شاهد افزایش مسافران ریلی خواهیم بود .

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن در این مراسم گفت : کمک به ارتقا خدمات مسافری باعث استقبال مردم از سفرهای ریلی خواهد شد زیرا خدمات مسافری و ایستگاهی پیشانی صنعت حمل و نقل ریلی است و باید تلاش کنیم شرکت های حمل و نقل ریلی در زمینه ارتقا خدمات مسافری اقدامات مناسبی را برنامه ریزی کنند . برنامه ریزی مناسب و ارتقا خدمات ایستگاهی تحولات بزرگی را در حوزه حمل و نقل ریلی به وجود می آورد و باعث دلگرمی و امید به آینده راه آهن در کشور خواهد شد .

لازم به ذکر است در این مراسم یوسف گران پاشا به عنوان سرپرست اداره کل خدمات ساختمانی و ایستگاهی راه آهن معرفی و از زحمات امیر بهادر عبدالمحمدی رئیس سابق این اداره کل تقدیر شد .




مطالب مرتبط

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است ، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی ، رد مال ، جزای نقدی و زندان محکوم شده است . همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان ، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند ، طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیط مطابق با نام و نام ...

|

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است .

|

نظرات کاربران