تشریح برنامه های شرکت راه آهن برای افزایش سفرهای ریلی
ارتقا کیفیت خدمات ایستگاهی و قطارهای مسافری از مهم ترین سیاست های راه آهن است تا مسافران بیشتری برای سفرهای خود از قطار استفاده کنند زیرا ایمنی ، ارزان بودن و مصرف انرژی کمتر ویژگی مهم حمل و نقل ریلی است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مسافری شرکت راه آهن از برنامه ریزی های این شرکت برای افزایش سفرهای ریلی خبر داد و گفت : با ارتقاء کیفیت خدمات ایستگاهی و مسافری ، از سال ۹۵ سفر با ناوگان ریلی روند صعودی داشته به طوری که در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ سفرهای ریلی در کشور ۱۴ درصد افزایش یافت .
میرحسن موسوی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل خدمات ساختمانی و ایستگاهی راه آهن افزود : در مقایسه با سال ۹۵ سفرهای ریلی در سال ۹۶ بیش از ۶ درصد رشد داشته است .
معاون شرکت راه آهن با بیان اینکه درصدیم با برنامه ریزی مناسب سفرهای ریلی در کشور امسال افزایش یابد گفت : برای دستیابی به این هدف شرکت های حمل و نقل ریلی اختصاص بیش از ۱۳۰۰ دستگاه واگن مسافری را در دستور کار خود قرار داده اند . استفاده از ظرفیت های موجود از جمله ناوگان و نیروی انسانی متخصص ، راه آهن جمهوری اسلامی ایران درصدد است برای دستیابی به سهم ۲۰ درصدی جابه جایی مسافر در کشور گام های اساسی بردارد .
معاون مسافری راه آهن یادآور شد : ارتقا کیفیت خدمات ایستگاهی و قطارهای مسافری از مهم ترین سیاست های راه آهن است تا مسافران بیشتری برای سفرهای خود از قطار استفاده کنند زیرا ایمنی ، ارزان بودن و مصرف انرژی کمتر ویژگی مهم حمل و نقل ریلی است .
وی با بیان اینکه در دوره جدید ، مدیرعامل راه آهن همواره بر ارتقاء خدمات ایستگاهی تاکید دارند افزود : توسعه صنعت حمل و نقل ریلی به آبادانی و پیشرفت کشور کمک زیادی خواهد کرد و برای همین منظور توسعه حمل و نقل ریلی در بسیاری از کشورهای جهان در دستور کار جدی دولت ها قرار دارد ، ضمن آنکه تولید و نوسازی ساختمان و تاسیسات و نگهداری از این سرمایه عظیم راه آهن نکته مهمی است که باید بر اساس سیاست های راه آهن مورد توجه جدی قرار گیرد .
وی بر توسعه ایستگاه های TOD مبتنی بر حمل و نقل عمومی در شهرهای ریل پایه تاکید کرد و گفت : توسعه حمل و نقل ریلی مبتنی بر حمل و نقل عمومی در تسهیل تردد مردم و مسافران در شهرها و حومه کلان شهرها بسیار تاثیر گذار است و با راه اندازی شرکت قطارهای حومه ای شاهد افزایش مسافران ریلی خواهیم بود .
معاون فنی و زیربنایی شرکت راهآهن در این مراسم گفت : کمک به ارتقا خدمات مسافری باعث استقبال مردم از سفرهای ریلی خواهد شد زیرا خدمات مسافری و ایستگاهی پیشانی صنعت حمل و نقل ریلی است و باید تلاش کنیم شرکت های حمل و نقل ریلی در زمینه ارتقا خدمات مسافری اقدامات مناسبی را برنامه ریزی کنند . برنامه ریزی مناسب و ارتقا خدمات ایستگاهی تحولات بزرگی را در حوزه حمل و نقل ریلی به وجود می آورد و باعث دلگرمی و امید به آینده راه آهن در کشور خواهد شد .
لازم به ذکر است در این مراسم یوسف گران پاشا به عنوان سرپرست اداره کل خدمات ساختمانی و ایستگاهی راه آهن معرفی و از زحمات امیر بهادر عبدالمحمدی رئیس سابق این اداره کل تقدیر شد .