در حال بارگذاری ...
  • برگزاری جلسه هماهنگی عملیات حج تمتع سال ۹۸ در فرودگاه تبریز

    با آغاز عملیات رفت فرودگاه تبریز از ۳ مرداد ۹۸ به مدت یک هفته در کل تعداد ۴۷۰۳ زائر از این فرودگاه به سمت مدینه و جده اعزام خواهند شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه هماهنگی عملیات حج تمتع سال ۹۸ فرودگاه تبریز ، به منظور افزایش تعاملات و هماهنگی‎های میان نهادهای مختلف فعال در این عملیات و رفع مسائل احتمالی برگزار شد .

    این جلسه ۲۳ تیر ، با حضور نماینده حج و زیارت استان آذربایجان شرقی ، فرمانده پلیس و یگان حفاظت هواپیمایی استان ، معاونین اداره کل و مسئولان کلیه نهادها و ارگان‎های دخیل در عملیات حج فرودگاه تبریز برگزار شد .

    با توجه به اینکه امسال نیز همانند سال قبل ، فرودگاه تبریز علاوه بر حجاج استان آذربایجان شرقی ، ۷۰۵ زائر استان اردبیل را نیز اعزام خواهد کرد . با آغاز عملیات رفت فرودگاه تبریز از ۳ مرداد ۹۸ به مدت یک هفته در کل تعداد ۴۷۰۳ زائر از این فرودگاه به سمت مدینه و جده اعزام خواهند شد .

    طبق گزارش اعلام شده در این جلسه اداره کل فرودگاه‎های استان آذربایجان شرقی طبق سنوات گذشته از حدود دو ماه پیش برای انجام هرچه بهتر پروازهای حج برنامه‎ریزی‎های خود آغاز کرده است که رنگ‎آمیزی دیوارها و جداول ، مرمت سرویس‎های بهداشتی سالن حجاج و میدان مستقبلین ، از جمله این اقدامات است .

    در این نشست با توجه به اعزام حجاج استان اردبیل از فرودگاه تبریز ، بر انجام به موقع و بدون تاخیر پروازهای تاکید شد و در همین راستا شرکت هواپیمایی جهموری اسلامی ایران (هما) و همچنین شرکت هندلینگ‎کننده مکلف شدند برای افزایش تعداد نیروها و همچنین اطلاع‎رسانی به موقع در صورت بروز تاخیر احتمالی اقدام کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت : نخستین پرواز حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود ...

    |

    طی عملیات حج عمره با انجام ۴۴ پرواز رفت و برگشت تعداد ۵ هزار و ۶۱۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می گردند و عملیات حج عمره در ۲۳ اردیبهشت پایان خواهد یافت .

    |

    در حج تمتع ۱۴۰۳ ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد . لذا طبق برنامه‌ریزی ، بازرسی‌های ناوگان ایرباس A300-600 ,A310, A300B4 در این عملیات از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد .

    |

    فرودگاه‌های اهواز ، ساری ، یزد ، کرمان ، رشت ، اردبیل ، تبریز ، زنجان ، شیراز ، مشهد ، اصفهان ، زاهدان ، بندرعباس ، بیرجند ، ارومیه ، بوشهر ، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) ، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های ...

    |

    توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

    |

    نظرات کاربران