در حال بارگذاری ...
  • انجام عملیات اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه بیرجند طی پنج روز

    با برنامه‎ریزی‎های انجام شده ، همه عوامل فرودگاهی آمادگی لازم برای رویارویی با بروز تاخیرهای پروازی و هرگونه رخداد غیرمنتظره را دارند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی از انجام عملیات اعزام زائران خانه خدا طی پنج روز خبر داد .

    هادی سلامی گفت : اعزام زائران خراسان جنوبی به سرزمین وحی از ۲۵ تا ۲۹ تیر ماه سال ۹۸ انجام می پذیرد و در این مدت ۲۴۸۹ زائر مدینه قبل در قالب ۱۷ کاروان با انجام ۱۰ سورتی پرواز ایرباس ۳۰۰ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، به عربستان منتقل خواهند شد .

    وی با اشاره به شرایط خاص سیاسی و اجتماعی و حساسیت‎های موجود همانند دو سال گذشته همه تلاش خود را جهت انجام این رویداد سیاسی - عبادی به کار خواهیم گرفت ، گفت : با برنامه‎ریزی‎های انجام شده ، همه عوامل فرودگاهی آمادگی لازم برای رویارویی با بروز تاخیرهای پروازی و هرگونه رخداد غیرمنتظره را دارند .

    سلامی افزود : برنامه‎ریزی‎های اداره کل فرودگاه‎های استان از چند ماه قبل برای انجام هرچه بهتر پروازهای حج آغاز و در همین راستا بررسی دستگاه‎های کمک ناوبری ، سیستم‎های بازرسی ، تجهیزات فنی و تاسیسات انجام شده است و همه سیستم‎های فرودگاه کاملا عملیاتی بوده و تمام واحدها و ادارات مرتبط با عملیات حج از جمله مدیریت ترمینال ، اداره فنی مهندسی و تاسیسات ، مراقبت پرواز ، ایمنی و آتشنشانی ، الکترونیک و مخابرات هواپیمایی و غیره برای ارائه خدمت به پروازهای زائران بیت الله الحرام آمادگی دارند .

    مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین کاروان حجاج ساعت ۰۵:۳۵ سه‎شنبه ۲۵ تیر راهی سرمین وحی خواهند شد و علاوه بر زائران استان خراسان جنوبی ، یک کاروان از استان خراسان رضوی نیز از فرودگاه بیرجند اعزام خواهد شد ، افزود : طی این پنج روز فرودگاه بیرجند به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‎رسانی به زائران و مسافران ارجمند خواهد بود .

    وی گفت : سالن چند منظوره فرودگاه بیرجند جهت دریافت بار غیرهمراه زائران با فراهم کردن تجهیزات بازرسی آماده شده است و عملیات دریافت بار حجاج توسط اداره کل پست آغاز و با برنامه‎ریزی صورت گرفته کلیه چمدان‎های زائران قبل از شروع پروازها تحویل فرودگاه می‎شود و پس از انجام امور بازرسی توسط عوامل پلیس و گمرک جهت تحویل به شرکت هواپیمایی ایران ایر ارسال خواهند شد تا در زمان پرواز بتوانیم بهترین مدیریت زمان را انجام دهیم .




    مطالب مرتبط

             

    |

             

    |

    ناوگان مورد استفاده در مسیرهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا ؛ به صورت مستمر تحت این نظارت و بازرسی قرار دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در نامه‌ای به مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما ضمن تشکر و قدردانی بابت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اسفند ماه سال جاری تعداد پروازهای خود را به فرودگاه استان گلستان افزایش داد ...

    |

    نظرات کاربران