در حال بارگذاری ...
  • افزایش سهم ریل در جابجایی بار کشور با تعامل و بسیج منابع و امکانات

    راه آهن برای افزایش سرعت بازرگانی در ۲۱ منطقه ریلی کشور با تعریف شاخص های عملیاتی مناسب ، تحقق این برنامه ها را در دستورکار خود قرار داده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن با بیان این که دستیابی به سهم ۳۰ درصدی حمل بار در کشور توسط راه آهن، هدف ما در برنامه ششم توسعه است ، گفت : بدون تردید تعامل ، تلاش و بسیج تمام منابع و امکانات در این زمینه ، سهم ریل را در حمل بار کشور افزایش خواهد داد .

    سعید رسولی در جلسه بررسی کیفیت و کمیت حمل بار در خطوط ریلی کشور در سال ۹۸ افزود : بررسی شاخص های حمل بار در شبکه و تجدید نظر در این شاخص ها ، ضمن افزایش سرعت بازرگانی ، بهره وری راه آهن در استفاده از امکانات و دارایی موجود بیش از پیش ارتقا می بخشد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار افزایش سرعت بازرگانی از طریق رفع گلوگاه های ظرفیتی ، افزایش ظرفیت های تخلیه و بارگیری و تکمیل زیرساخت های حمل ونقل ترکیبی در زیربخش ریلی کشور شد و گفت : راه آهن برای افزایش سرعت بازرگانی در ۲۱ منطقه ریلی کشور با تعریف شاخص های عملیاتی مناسب ، تحقق این برنامه ها را در دستورکار خود قرار داده است .

    مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه ما به دنبال ارائه راهکارهای مناسب و رایزنی ها با صاحبان کالا برای افزایش سهم حمل بار در خطوط ریلی کشور هستیم ، اظهار داشت : همه مدیران مناطق و کارکنان راه آهن باید در تحقق این شاخص ها تلاش کنند ، زیرا هزینه های جاری و نگهداری خطوط به این درآمدها بستگی دارد .

    رسولی تاکید کرد : امکانات موجود در راه آهن از جمله ناوگان ، خطوط ریلی و دانش فنی آمیخته با تجربه کارکنان ، نشان می دهد که سرمایه های زیادی در اختیار راه آهن است و با بررسی اولویت ها و توانمندی ها ، در سال جاری می توانیم به اهداف از پیش تعیین شده در این بخش با مدیریت بر مبنای عملکردها دست پیدا کنیم . با وجود پیشرفت های صنعتی هنوز هم برخی از کشورهای جهان از امکانات قدیمی خود در حوزه ریلی استفاده می کنند و ما نیز باید از تمام امکانات قدیم و جدید در خطوط ریلی کشور استفاده کنیم تا با کاهش هزینه ها راندمان کاری را در راه آهن ارتقا دهیم .

    مدیرعامل راه آهن به مزیت های آسیب شناسی برخی از امور و برنامه ها برای ایجاد انگیزه های بیشتر در بین کارکنان ، یادآور شد : شناسایی افراد توانمند و با انگیزه به عنوان بازوان اجرایی ، بر عملیاتی شدن برنامه های راه آهن در حوزه حمل ونقل ریلی تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت .

    گفتنی است ، در جلسه بررسی کیفیت و کمیت حمل بار در خطوط ریلی کشور در سال ۹۸مدیران مناطق با ارائه گزارشی از عملکرد مناطق مربوطه در حوزه حمل بار مقرر شد ، مناطق یادشده در راستای روند صعودی حمل و نقل بار در خطوط ریلی کشور با استفاده از روش های کارآمد و نظامات ساده تلاش کنند .

    جلسه بررسی کیفیت و کمیت حمل بار در خطوط ریلی کشور در سال جاری با حضور قائم مقام ، اعضای هیات مدیره ، معاونین و مدیران مناطق و ستادی راه آهن با هدف بررسی تاثیر عوامل موثر در افزایش حمل بار در خطوط ریلی کشور برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه - ایران جذاب می‌شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه ها را اصلاح کرده و تخفیف بدهیم که ما تخفیف داده و آمادگی یکسان‌سازی تعرفه ها را داریم .

    |

    میزان باری که سال ۱۴۰۱ حمل کردیم و مسافری که جابجا کردیم بر اساس هر تن کیلومتر یعنی هر یک تن بار یک کیلومتر جابجا شود ۳۵ سی سی مصرف سوخت را بهینه می‌کند و ذخیره انرژی دارد و به ازای هر یک نفر که یک کیلومتر جابجا بشود ۲۰ سی سی ذخیره می‌شود . بر اساس آمار رسمی سازمان بهینه‌سازی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، لازم است در زمینه قراردادها و همه اموری که ذینفعانی در بخش خصوصی دارد ، فرآیندها به صورت شفاف ، سیستماتیک ، غیر سلیقه ای ، ...

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    نظرات کاربران