افتتاح خط راه آهن گارمانوری - ساقه در راه آهن قم
بر اساس دستورالعمل مقام معظم رهبری در بند ۲۵ سیاست های اقتصاد مقاومتی ، بنا داریم از ۱۳هزار کیلومتر خطوط موجود راهآهن حداکثر استفاده را ببریم .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه بازسازی هفت کیلومتر انتهایی خط راه آهن گارمانوری - ساقه در قم با اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال با حضور مدیرعامل شرکت راهآهن به بهرهبرداری رسید .
سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز برای بازدید از ایستگاه راهآهن قم و گفتوگو با کارکنان این اداره کل و حضور در شورای اداری به استان قم سفر کرده بود در بدو ورود به ایستگاه راهآهن از سوی تعدادی از خانواده معظم شهدا و کارکنان این اداره کل از سوی استاندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه استقبال کردند .
در جریان سفر مدیرعامل شرکت راهآهن به استان قم، پروژه بازسازی هفت کیلومتر انتهایی خط آهن گار مانوری - ساقه با اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسید .
مدیر عامل راهآهن جمهوری اسلامی در حاشیه این مراسم از برنامه راهآهن برای تامین اعتبار طرح اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ، گمرک و سیلوی قم به طول ۵۹ کیلومتر به شبکه سراسری راهآهن خبر داد و افزود : بر اساس دستورالعمل مقام معظم رهبری در بند ۲۵ سیاست های اقتصاد مقاومتی ، بنا داریم از ۱۳هزار کیلومتر خطوط موجود راهآهن حداکثر استفاده را ببریم .
رسولی همچنین به طرح مطالعه توسعه ایستگاه مرکزی راه آهن قم اشاره کرد و یادآور شد : با تامین اعتبار لازم ، عملیات اجرایی آن آغاز میشود که امیدواریم بتوانیم این ایستگاه را به یک ایستگاه با امکانات تفریحی ، خدماتی و اقامتی که در دنیا مرسوم است تبدیل کنیم .
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به اجلاس سه جانبه هفته گذشته ایران ، عراق و سوریه اشاره کرد و گفت : در این اجلاس تفاهمهای خوبی صورت گرفت که مهمترین آن اتصال بندر امام خمینی به بندر لاذقیه سوریه است .
وی از آغاز عملیات اتصال خطوط ریلی شلمچه به بصره هم در سال جاری خبر داد و گفت : با کشور عراق تفاهم کرده ایم که برای جابجایی زائران ، قطارها به صورت یکسره در دو کشور حرکت کنند .
رسولی با اشاره به تفاهم صورت گرفته با ترکیه برای راه اندازی قطار گردشگری ، افزود : پس از راه اندازی قطار تهران – وان ، قطار تهران - آنکارا هم راهاندازی خواهد شد . گسترش همکاریهای بینالمللی از جمله سیاست های مهم راه آهن جمهوری اسلامی ایران است .
در ادامه مدیر کل راهآهن قم نیز در حاشیه این مراسم بیان داشت : فاصله مسیر ایستگاه بزرگ باری قم تا ایستگاه ساقه ۲۵ کیلومتر است که هفت کیلومتر از این مسیر نیاز به نوسازی داشت و در مدت هشت ماه و با هزینه ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان اجرا شد.
محسن اعتماد با اشاره به مزایای بازسازی محور ریلی مذکور گفت : این طرح موجب افزایش ایمنی و سرعت حرکت قطارها می شود .