در حال بارگذاری ...

ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای با استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت‌های موجود

با اعزام ناوگان از استان‌های مختلف به بنادر اصلی کشور به ویژه بندر امام خمینی (ره) جابه‌جایی کالاها اساس انجام شد و همچنان با بسیج نیروها و ناوگان مورد نیاز با قوت پیگیری می‌شود ، تا بتوان پاسخگوی نیازهای هم‌وطنان در اقصی نقاط کشور باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در نشست مدیران ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور بر بهره‌گیری حداکثری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در راستای ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای تأکید کرد .

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ، با بیان این که در ابتدای سال‌جاری در مقابله با بحران سیل در استان‌‌های سیل‌زده، تجربه موفقی در این سازمان به دست آمده است ، اظهار داشت : بالغ بر ۲۲ استان درگیر بحران سیل بودند که با تلاش شبانه‌روزی مدیران ، رانندگان و راهداران ، از این بحران عبور کرده و با تأمین اعتبارات مورد نیاز از منابع مالی و استانی در راستای بازسازی راه‌های آسیب‌دیده و ابنیه فنی ، اولویت‌بندی و اقدام می‌شود .

وی یکی دیگر از تجربه‌های موفق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای در سال‌جاری را حمل محمولات استراتژیک کشور از بنادر اصلی کشور به سایر استان‌ها بیان کرد و افزود : با اعزام ناوگان از استان‌های مختلف به بنادر اصلی کشور به ویژه بندر امام خمینی (ره) جابه‌جایی کالاها اساس انجام شد و همچنان با بسیج نیروها و ناوگان مورد نیاز با قوت پیگیری می‌شود ، تا بتوان پاسخگوی نیازهای هم‌وطنان در اقصی نقاط کشور باشیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی ، مدیریت بر هزینه‌ها را یکی از شاخص‌های اصلی موفقیت مدیران در پیشبرد برنامه‌ها در سال‌جاری بیان کرد و افزود : در این راستا ، می‌بایست با بهره‌گیری از اعتبارات در اختیار و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری ، پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرده و به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسانده شود .

اجرای مدیریت توسعه‌ای – مشارکتی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

معاون حمل و نقل سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای ، با تأکید بر این که سیستم مدیریت توسعه‌ای – مشارکتی در سطح مدیران ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، در تمامی مراحل تدوین برنامه‌ها و اتخاذ تصمیمات راهبردی مدنظر قرار دارد ، افزود : مدیران استان‌ها با شناسایی مشکلات در حوزه‌های کاری ذی‌ربط ، می‌توانند نظرها و راه‌کارهای مؤثری در رفع مشکلات و ارتقای خدمات و فعالیت‌ها در استان‌ها ارایه دهند .

وی از بازنگری در ضوابط و مقررات رسیدگی به تخلفات شرکت‌‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و افزود : ۲۲ سامانه ثبت تخلفات رانندگان اتوبوس و کامیون هم با همکاری دفتر فناوری اطلاعات به زودی راه‌اندازی می‌شود و نظارت بیشتری در این بخش صورت می‌گیرد .

 

 

انجام عملیات لحظه‌ای و به موقع راهداری در محورهای سراسر کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای بر انجام عملیات لحظه‌ای و به موقع اکیپ‌های راهداری در محورهای سراسر کشور در راستای ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای هم‌وطنان و تردد ناوگان جاده‌ای تأکید کرد .

حیدر مطاعی با بیان این که از امکانات موجود، حداکثر بهره‌گیری در استان‌ها مدنظر است ، افزود : گشت‌های راهداری با حضور مستمر در تمامی محورهای استان‌های ذی‌ربط، در روان‌سازی ترددها و ایمن‌سازی نقاط و تقاطع‌های حادثه‌ساز، نظارت بر خط‌کشی‌ها و تابلوها و علائم ایمنی عملکرد خوبی در حوزه راهداری ارائه کنند .

اولویت‌بندی پروژه‌های بهسازی راه‌های روستایی و فرعی

معاون راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌های بهسازی راه‌های روستایی و فرعی براساس شناسایی محورها و ثبت اطلاعات موجود تأکید کرد .

رضا اکبری با بیان این که برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد نظر در این حوزه در دست تدوین است ، افزود : در این دستورالعمل‌ها ، نیروی انسانی ، چارت تشکیلاتی ، اجرای پروژه‌ها،‌ انعقاد قراردادها و سایر موارد مورد نیاز تعیین شده و پس از تصویب به استان‌ها ابلاغ می‌شود .

وی از به کارگیری توانمندی معاونین فنی و نظارت در این بخش خبر داد و افزود : شرایط همکاری و دستورالعمل‌های کاری هم مشخص و اعلام می‌گردد .

تشدید نظارت بر مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی و پایانه‌های مرزی

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر تشدید نظارت بر نحوه خدمات‌دهی مجتمع‌های خدماتی – رفاهی به کاربران جاده‌ای تأکید کرد .

خداداد مقبلی همچنین نظارت بر پایانه‌های مرزی از منظر مسائل فنی و بررسی میزان و سطح خدمات‌دهی در داخل پایانه‌ها را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود : به منظور شناسایی دقیق مسائل و مشکلات می‌بایست جلسات با مدیران و کارکنان پایانه‌های مرزی برگزار شود و در راستای رفع این مسائل و مشکلات اقدام شود .

این گزارش حاکی است در ادامه این نشست محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، در خصوص تأمین اعتبارات مورد نیاز در سال‌ جاری از محل منابع داخلی ، استانی و ملی مطالبی را به حاضران در نشست ارائه کرد .

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست مدیران استان‌ها گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات نشست قبلی ارایه کرد و مدیران ستادی حوزه حمل و نقل و راهداری ، برنامه‌های حوزه ذی‌ربط را در سال جاری بیان کردند .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

به دنبال افزایش ترافیک کالا در بخش مواد معدنی ، زمینه برای احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر بزرگ تجاری با هدف افزایش خدمات‌رسانی به صاحبان کالا و ایجاد بازارهای جدید با انعقاد قرارداد احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی به ارزش ٢۴ هزار ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

نظرات کاربران