در حال بارگذاری ...
  • انتصاب مدیرعامل راه‌آهن به سمت نایب رئیس اول مجمع منطقه‌ای راه‌آهن های خاورمیانه (RAME)

    مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه از سال ۲۰۰۹ رسما کار خود را آغاز کرده و مقر آن در تهران است و راه آهن های ایران ، ترکیه ، قطر ، امارات ، عربستان ، عراق ، سوریه ، حجاز سوریه ، اردن ، عمان و افغانستان و همچنین شرکت‌های معادن اردن ، تاشیماچلیک ترکیه و ریل پرداز سیر ایران عضو آن هستند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن های خاورمیانه با حضور رئیس اتحادیه بین المللی راه‌آهن ها (UIC) مدیرعامل راه‌آهن های منطقه و همچنین مقامات ارشد (UIC) در ۱۵ تیر ماه ۹۸ در کشور اردن برگزار شد .

    در این اجلاس روسای راه آهن ها بر اهمیت بررسی و تعریف پروژه‌های مشترک ریلی در منطقه جهت توسعه زیرساخت‌ها و افزایش حمل بار و مسافر تاکید کردند .

    «سعید رسولی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که در این اجلاس حضور داشتند ، ضمن ایراد سخنرانی ، وضعیت فعلی و برنامه‌های آتیه راه آهن ایران ، روند پیشرفت پروژه های ریلی و ارتباطات ریلی با کشورهای همجوار را مطرح و با اشاره به پتانسیل های موجود در منطقه پیشنهاد ایجاد شورای حمل و نقل ریلی در (UIC) را به منظور افزایش اثربخشی و کاربردی نمودن استانداردها و مقررات (UIC) در انجام عملیات و افزایش حمل بار و مسافر بین کشورهای عضو ارائه کرد که با استقبال و موافقت اعضا مواجه شد .

    شایان ذکر است در این اجلاس مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس اول مجمع منطقه راه آهن های خاورمیانه منصوب شدند .

    مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه از سال ۲۰۰۹ رسما کار خود را آغاز کرده و مقر آن در تهران است و راه آهن های ایران ، ترکیه ، قطر ، امارات ، عربستان ، عراق ، سوریه ، حجاز سوریه ، اردن ، عمان و افغانستان و همچنین شرکت‌های معادن اردن ، تاشیماچلیک ترکیه و ریل پرداز سیر ایران عضو آن هستند .

    در حاشیه این اجلاس مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با روسای راه‌آهن های ترکیه ، اردن و سوریه و همچنین رئیس اتحادیه بین المللی راه آهن های(UIC) مذاکرات دوجانبه داشتند وضمن بررسی وضعیت موجود بر لزوم توسعه همکاری ها با تمرکز بر پروژه‌های مشترک و همچنین اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه ریلی آن کشورها تاکید کردند .




    مطالب مرتبط

    مسائل تامین مالی در صنعت ریلی

    مسائل تامین مالی در صنعت ریلی

    یک متقاضی تامین مالی در بخش ریلی که یک شرکت حمل‌ونقل ریلی است و تامین مالی با نرخ ۲۵ درصد انجام می‌دهد ، باید هر سال میزان تامین مالی این رقم را در هزینه‌های خود شناسایی کند . منطقی است که با این پول سرمایه‌گذاری انجام دهد که وقتی به بهره‌برداری برسد ، بعد از استخراج ...

    |

    فراخوان ارسال مقاله به هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده

    فراخوان ارسال مقاله به هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده

    اتحادیه بین المللی راه آهن ها فرصت ارائه چکیده مقالات را تا پایان ماه جولای ۲۰۱۹ ( ۱۰ مرداد ماه سال ۹۸) تعیین کرده و فهرست مقالات پذیرفته شده از سوی UIC تا پایان ماه آگوست ۲۰۱۹ (اواسط شهریورماه سال ۹۸) اعلام شده و پذیرفته شدگان می‌بایست تا چهارم اکتبر ۲۰۱۹ نسبت به ارسال مقالات ...

    |

    حمایت دیوان محاسبات کشور از رونق و توسعه حمل و نقل ریلی در کشور

    حمایت دیوان محاسبات کشور از رونق و توسعه حمل و نقل ریلی در کشور

    جایگاه صنعت حمل و نقل ریلی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در کشور در کلاس جهانی است و در حوزه بین‌الملل باید با توسعه خطوط ریلی طوری برنامه ریزی شود تا زائران ایرانی و خارجی بتوانند به سهولت از قطار برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین استفاده کنند .

    |

    محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده خدمات حمل‌ونقل ریلی با نرخ صفر درصد

    محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده خدمات حمل‌ونقل ریلی با نرخ صفر درصد

    در نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی ، خدمات ، تجهیزات و صنایع وابسته ، جهت‌گیری و عظم رآه‌هن برای کاهش وابستگی به خارج مشهود بود ، اما نیازمند حمایت است و در صورتی که هماهنگی با دستگاه‌های مختلف بیشتر شود امسال حتما سال فرصت‌ها خواهد بود .

    |

    نظرات کاربران