در حال بارگذاری ...

اعزام ۸۶۵۰۰ زائر ایرانی از به خانه خدا از ۱۹ فرودگاه کشور

تمهیدات و هماهنگی‎های لازم در فرودگاه‎های کشور برای انجام پروازهای به موقع و ایمن پیش‎بینی و انجام شده است و اکنون در ۱۹ فرودگاه اقدامات مناسب در ترمینال ، محوطه‎های فرودگاهی و امکانات لازم برای توقف زائران و امکانات رفاهی پیش از پرواز را انجام داده‎اند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام بیش از ۸۶۵۰۰ زائر ایرانی به خانه خدا خبر داد .

حسین اسفندیاری گفت : به امید خدا پرواز زائران خانه خدا به طور رسمی از روز ۱۷ تیر از فرودگاه‎های امام خمینی(ره) ، اهواز ، یزد و زنجان آغاز می‎شود و در کل بیش از ۸۶۵۰۰ هموطن ایرانی از طریق ۱۹ فرودگاه به این سفر معنوی رهسپار می‎شوند .

وی با اشاره به اینکه امسال تنها هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عملیات رفت و برگشت زائران خانه خدا را انجام خواهد داد ، گفت : این پروازها از ۱۹ فرودگاه شامل ارومیه ، اصفهان ، اهواز ، بندرعباس ، بوشهر ، بیرجند ، تبریز ، امام خمینی (تهران) ، رشت ، زاهدان ، زنجان ، ساری ، شیراز ، کرمان ، کرمانشاه ، گرگان ، مشهد ، همدان و یزد به مقصد فرودگاه‎های جده و مدینه انجام می‎شود .

اسفندیاری با تاکید بر اینکه ستاد عملیات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از مدت‎ها پیش تشکیل شده است و فرودگاه‎ها همگی اقدام به برگزاری جلسات هماهنگی با حضور تمام ارگان‎ها و واحدهای فعال در اعزام زائران خانه خدا کرده‎اند ، گفت : تمهیدات و هماهنگی‎های لازم در فرودگاه‎های کشور برای انجام پروازهای به موقع و ایمن پیش‎بینی و انجام شده است و اکنون در ۱۹ فرودگاه اقدامات مناسب در ترمینال ، محوطه‎های فرودگاهی و امکانات لازم برای توقف زائران و امکانات رفاهی پیش از پرواز را انجام داده‎اند .

وی با بیان اینکه پرتال‎های شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و همه فرودگاه‎ها ، اطلاعات مربوط به کاروان‎ها و پروازهای حج را برای آگاهی مردم منتشر خواهند کرد ، گفت : عملیات اعزام زائران از ۱۷ تیر تا ۱۴ مرداد به مدت ۲۹ روز و عملیات بازگشت نیز ۲۶ مرداد تا ۱۳ شهریور طی ۱۹ روز انجام می‎شود .

راهبر عملیات فرودگاهی در پایان ابراز  امیدواری کرد که با توجه به برنامه‎ریزی انجام شده از چند ماه قبل ، این پروازها به خوبی انجام شود و زائران خانه خدا با سلامتی رفته و به وطن بازگردند .




مطالب مرتبط

پیش بینی و تمهیدات لازم برای ارتقا سطح کیفی و ارائه خدمات مطلوب به زائرین در عملیات حج عمره ۱۴۰۳ جهت کاهش ایستایی زائرین با رعایت ملاحظات مربوطه در دستور کار قرار گرفته است .

|

برنامه تامین هواپیما طبق روال گذشته در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شمس الدین فرزادی پور ، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با موضوع اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ...

|

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این ایام توانسته است به ۷۲ پرواز شرکت‌های ایرتور ، اتا ، قشم ایر و کاسپین نیز به بیش از هشت هزار و ۵۹۳ مسافر خدمات رسانی کند .

|

در پروازهای داخلی در مدت یاد شده تعداد ۵۹۸ پرواز انجام و نزدیک به ۵۷ هزار صندلی عرضه شده که این تعداد شامل پروازهای برنامه ای و فوق العاده می باشد و پیش بینی می‌شود با پایان یافتن تعطیلات این میزان افزایش یابد .

|

نظرات کاربران