در حال بارگذاری ...
  • رشد ۱۲ درصدی عملیات زیرسازی راه‌آهن میانه - اردبیل در کمتر از ۱۰ ماه گذشته

    در این مسیر ریلی قریب به ۲۸ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری ، ۷.۷ میلیون متر مکعب خاکریزی و ۹۵۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت می‌گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن : پیشرفت فیزیکی زیرسازی در راه‌آهن میانه - اردبیل طی ۱۰ ماه گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است که با توجه به حجم ابنیه، تونل‌ها و عملیات خاکی این پروژه کم نظیر است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها به همراه دو تن از نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استاندار اردبیل از راه‌آهن میانه - اردبیل بازدید کردند .

    عباس خطیبی در این خصوص گفت : این مسیر ریلی ۱۷۵ کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی آن در بخش زیرسازی به ۸۰ درصد رسیده و برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال ۹۸ و یا اوایل سال ۹۹ کل عملیات زیرسازی این مسیر تکمیل شود .

    وی از رشد ۱۲ درصدی عملیات زیرسازی در کمتر از ۱۰ ماه گذشته خبر داد و افزود : راه‌آهن میانه - اردبیل با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر از نظر میزان و نوع ابنیه فنی یکی از خطوط ریلی منحصر به فرد در کشور است و به همین دلیل این میزان پیشرفت در پروژه طی این مدت زمان کم نظیر محسوب می‌شود . در حال حاضر بیش از ۷۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و بیش از ۱۷۰۰ نفر نیروی کار دراین پروژه فعال هستند .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها در تکمیل این موضوع اظهار داشت : در این مسیر ریلی قریب به ۲۸ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری ، ۷.۷ میلیون متر مکعب خاکریزی و ۹۵۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت می‌گیرد . راه‌آهن میانه - اردبیل دارای ۶۴ دستگاه تونل و گالری به طول ۲۷ کیلومتر و ۳۳ دهانه پل به طول بیش از ۵.۵ کیلومتر است که بزرگترین تونل مسیر به طول ۱۲۰۰ متر و بزرگترین پل به طول ۶۰۰ متر بخشی از ابنیه فنی این محور است .

    وی پل آرپاچای در راه‌آهن میانه - اردبیل را مرتفع‌ترین پل ریلی کشور دانست و گفت : این پل یکی از منحصر به فرد ترین پل‌های ریلی کشور است که پنج دهانه دارد و ارتفاع دهانه میانی آن ۶۳ متر و ارتفاع پایه آن ۸۵ متر است . ۲۴۰ متر طول دارد و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال اجرا است .

    خطیبی اعتبار سالجاری این طرح را ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود :‌ این اعتبار از محل بودجه عمومی تامین خواهد شد و با توجه به قانون ماده ۵۶ و فاینانس داخلی این پروژه ، مقرر است ۲۵۰ میلیارد تومان از محل سایر منابع نیز به این پروژه تخصیص یابد .

    معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن در این سفر همچنین از ایستگاه راه‌آهن اردبیل بازدید کرد و گفت : مساحت کل ایستگاه اردبیل ۲۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع و ساختمان مسافری آن ۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع است که با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی در این بخش در حال اجرا است .




    مطالب مرتبط

    اتصال استان چهارمحال بختیاری به شبکه ریلی و کاهش تصادفات جاده ای از مهمترین دستاوردهای این طرح ملی است .

    |

    تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    نظرات کاربران