در حال بارگذاری ...

نحوه جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی تغییر کرد

در صورت ابلاغ این طرح جدید از سوی وزیر راه و شهرسازی نحوه پرداخت جریمه تغییر خواهد کرد و بعد از گذشت ۴۸ ساعت از عدم پرداخت تنها درصدی به مبلغ اصل عوارض عبور از آزادراه افزوده خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت :‌ با موافقت وزیر راه و شهرسازی شکل پرداخت جریمه نپرداختن عوارض عبور از آزادراه‌ها تغییر می‌کند و به محض ابلاغ اگر فردی عوارض عبور را پرداخت نکند به جای جریمه ۳۰ هزار تومانی تنها هزینه تاخیر را پرداخت خواهد کرد .

سید حسین میرشفیع با اعلام این خبر گفت : با موافقت وزیر راه و شهرسازی شکل جریمه عدم پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی تغییر خواهد کرد و به محض ابلاغ عملیاتی خواهد شد . در حال حاضر اگر راننده‌ای بدون پرداخت عوارض چه الکترونیک چه غیرالکترونیک از آزادراهی عبور کند ۳۰ هزار تومان جریمه می‌شود و برای جلوگیری از این اتفاق باید پیش از عبور و تا ۴۸ ساعت بعد از آن عوارض را پرداخت کنند .

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها ادامه داد : در صورت ابلاغ این طرح جدید از سوی وزیر راه و شهرسازی نحوه پرداخت جریمه تغییر خواهد کرد و بعد از گذشت ۴۸ ساعت از عدم پرداخت تنها درصدی به مبلغ اصل عوارض عبور از آزادراه افزوده خواهد شد .

میرشفیع اجرایی شدن این طرح را گامی دیگر در راستای آسایش و رفاه هموطنان دانست و افزود:‌ در همین رابطه کیوسک‌هایی نیز در محل عوارضی‌ها در نظر گرفته شده است که در آن ضمن راهنمایی هموطنان ، آنی کارت‌ برای پرداخت عوارض الکترونیک ارائه می‌شود و رانندگان می‌توانند با ثبت شماره خودرو ، این کارت‌ها را دریافت و با شارژ کردن آن عوارض خود را پرداخت کنند .




مطالب مرتبط

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

نظرات کاربران