در حال بارگذاری ...
  • احداث ۸۲ کیلومتر بزرگراه در محورهای شریانی و پرتردد چهارمحال و بختیاری

    استان چهارمحال و بختیاری بلحاظ موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در محور ارتباطی ترانزیتی استان‌های مرکزی به بنادر جنوب و جنوب غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین شاهراه‌های اقتصادی کشور با ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی مطرح است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از احداث ۸۲ کیلومتر بزرگراه در محورهای شریانی و پرتردد این استان در امسال خبر داد .

    داریوش حسینی گفت : از وجود ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و اظهار داشت : هم اینک ۸۲ کیلومتر بزرگراه در ۱۰ نقطه استان با ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست . محورهای ارتباطی بروجن به شهرکرد با ۱۳ کیلومتر طول و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، بروجن به لردگان با ۱۵ کیلومتر طول و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و محور سفید دشت از جمله این محورهاست .

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت : محور ارتباطی کمربندی و ورودی سامان به طول ۹ کیلومتر از دیگر پروژه‌های مهم استان است که اوایل سال جاری احداث، تکمیل و بهره برداری شد . در شهرستان فارسان برای محور ارتباطی باباحیدر با ۳ کیلومتر طول و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و جاده پردنجان – جونقان با ۳.۵ کیلومتر طول و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بزرگراه نیز در دست اقدام است .

    نیاز ۴ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل بزرگراه‌های در دست اقدام

    حسینی تاکید کرد : بزرگراه شهرکرد به شلمزار به طول ۱۳ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در شهرستان کیار در دستور کار قرار دارد که در مجموع برای بزرگراه‌های در دست اقدام افزون بر ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تأمین اعتبار ، این محورها تکمیل خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین تصریح کرد : احداث ۷۰ کیلومتر راه اصلی در شهرستان‌های شهرکرد ، اردل ، سامان ، فارسان و کیار در دستور کار این اداره کل قرار دارد . این طرح‌ها به طور میانگین از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی برخوردار است .

    استان چهارمحال و بختیاری بلحاظ موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در محور ارتباطی ترانزیتی استان‌های مرکزی به بنادر جنوب و جنوب غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین شاهراه‌های اقتصادی کشور با ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی مطرح است .




    مطالب مرتبط

    راه اندازی این سامانه ها گامی مهم در جهت ارتقا ایمنی تردد در محورهای شریانی استان ایلام خواهد بود .

    |

    یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند ، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می شود .

    |

    این عملیات با استفاده از ظرفیت ۷۳ دستگاه ماشین آلات و ۱۲۷ نیروی راهداری صورت گرفت .

    |

    یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به‌طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند ، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت : در شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۹۱۹ باند برفروبی در محورهای ...

    |

    نظرات کاربران