در حال بارگذاری ...
  • کاهش وابستگی به خارج و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در دستور کار راه‌آهن

    ارتقا بهره‌وری شبکه و ناوگان ریلی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت موجود ، اتصال مراکز عمده بار به ریل ، شبکه ریلی طبق یک برنامه زمان بندی چند ساله و حمایت از تولید داخل در افزایش ناوگان باری و مسافری از اولویت‌های شرکت راه‌آهن در سال جاری است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن از توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از تولید داخل در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته آن خبر داد و اعلام کرد که کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و تصمیم بر این است که حمایت‌های لازم از فعالان این حوزه صورت گیرد .

    سعید رسولی با تاکید بر این‌که حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی و در ابعاد مختلف صنعتی آن در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار دارد ، گفت : به تازگی با معاونت امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت جلسه‌ای در این رابطه برگزار و تفاهمات بسیار خوبی صورت گرفته است . شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به وزارت صنعت ، معدن و تجارت پیشنهاد کرد که کارگروهی مشترک بین این دو دستگاه تشکیل شود و از سایر نهادها نیز دعوت به عمل آید تا برای حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی اقدام کنند تا شاهد رونق تولید در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته آن باشیم .

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه حمایت از تولید داخل در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی مطالبه جدی راه‌آهن است ، اظهار کرد : به همین دلیل در این راستا پیش‌قدم شدیم و از وزارت صنعت ، معدن و تجارت تقاضا کردیم تا در این خصوص ما را همراهی کنند که مورد استقبال مسئولان این وزارتخانه قرار گرفت و تصمیم بر این شد تا کارگروه حمایت از تولید داخل در حوزه حمل و نقل ریلی ایجاد شود و ذیل آن کمیته تخصصی شکل گیرد .

    رسولی با اشاره به این‌که کاهش وابستگی به خارج و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در دستور کار راه‌آهن قرار دارد ، ادامه داد : حمایت‌های مختلفی را در این راستا انجام خواهیم داد تا ظرفیت‌های موجود را با تقاضاها تطبیق دهیم و برای شرکت‌های فعال زمینه سفارش ساخت فراهم کنیم و از استفاده نمونه‌های خارجی که توان تولید داخل در مورد آنها وجود دارد ممانعت به عمل آوریم .

    وی با اشاره به اولویت‌های شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸ ، خاطر نشان کرد : ارتقا بهره‌وری شبکه و ناوگان ریلی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت موجود ، اتصال مراکز عمده بار به ریل ، شبکه ریلی طبق یک برنامه زمان بندی چند ساله و حمایت از تولید داخل در افزایش ناوگان باری و مسافری از اولویت‌های شرکت راه‌آهن در سال جاری است . اتصال مراکز عمده بار به ریل به شبکه ریلی آغاز شده و با اجرایی شدن بخش مربوط به سال جاری در دستور کار قرار دارد و طی یک برنامه زمانبندی شده چند ساله مراکز عمده بار به ریل متصل می‌شود .

    وی همچنین در خصوص حمایت از تولید داخل در راستای افزایش ناوگان باری و ریلی ، اظهار کرد : در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای دو هزار میلیارد تومانی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در اواخر سال ۹۷ مدنظر که اعتبار آن ابلاغ و بخش اول این اعتبار تخصیص یافته است و بانک‌های عامل در این زمینه مشخص شدند و عملیات اجرایی آن در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    همکاری راه آهن و سازمان میراث فرهنگی برای تسریع در روند ثبت جهانی خط آهن سراسری

    همکاری راه آهن و سازمان میراث فرهنگی برای تسریع در روند ثبت جهانی خط آهن سراسری

    روند ثبت خط آهن سراسری ایران از سال ۹۴ آغاز شد و این میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۶ در فهرست آثار ملی قرار گرفت و پس از آن تلاش ها تا امروز برای ثبت جهانی آن ادامه دارد . تاکنون ۳ خط آهن در دنیا به ثبت جهانی رسیده که طولانی ترین آن ها ۱۲۰ کیلومتر بوده است .

    |

    لزوم جمع‌ آوری خطوط راه‌آهن از داخل شهرها و انتقال ایستگاه‌ها به بیرون شهر

    لزوم جمع‌ آوری خطوط راه‌آهن از داخل شهرها و انتقال ایستگاه‌ها به بیرون شهر

    در راستای ارتقای بهره‌وری شبکه راه‌آهن و اتصال آن به چشمه‌های بار در سراسر کشور، ۵۱۲ کیلومتر خط ریلی فرعی شناسایی‌شده است تا به شبکه متصل شود . در سال جاری برای احداث ۵۹ کیلومتر از این شبکه با یکی از شرکت‌های داخلی تفاهم‌نامه امضاشده است تا از طریق این خطوط هشت مرکز بار به ...

    |

    نظرات کاربران