در حال بارگذاری ...
  • برنامه‌ریزی برای احداث بزرگترین پایانه هوایی ایران در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

    این ترمینال به عنوان یک ترمینال مدرن ، یک ترمینال هوشمند با سطح خدمات بالا به شمار خواهد رفت . فاز نهایی این ترمینال که بعد از افتتاح فاز اول پیگیری می شود ، ظرفیت جابجایی ۱۱۰ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به هزینه ۲.۵ میلیارد یورویی احداث ترمینال جدید این مجموعه گفت : این کار با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی انجام خواهد شد .

    علی رستمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث بزرگترین پایانه هوایی ایران در این مجموعه گفت : افتتاح ترمینال سلام در حقیقت این فرصت را ایجاد می کند که مقدمات احداث ترمینال جدید فراهم شود . طراحی ترمینال جدید به مسابقه گذاشته شده تا از ایده‌های بهتری در احداث استفاده کنیم و نتیجه این مسابقه در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد . بعد از مشخص شدن طرح نهایی ترمینال ، بحث سرمایه‌گذاری را پیش خواهیم برد . این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ، چه به شکل سرمایه‌گذاری داخلی و چه فاینانس احداث خواهد شد .

     رستمی با بیان اینکه این ترمینال در فاز نخست ۲۵ میلیون نفر در سال ظرفیت خواهد داشت و در مدت پنح سال به بهره‌برداری خواهد رسید ، گفت : خدمات در این ترمینال کلاس A و در سطح بین‌المللی خواهد بود . این ترمینال به عنوان یک ترمینال مدرن ، یک ترمینال هوشمند با سطح خدمات بالا به شمار خواهد رفت . فاز نهایی این ترمینال که بعد از افتتاح فاز اول پیگیری می شود ، ظرفیت جابجایی ۱۱۰ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت .

    رستمی به هزینه ۲.۵ میلیارد یورویی احداث ترمینال جدید اشاره کرد و افزود : از دولت محترم درخواست کردیم تدبیرهای مناسبی را برای استفاده این ترمینال از فاینانس اتخاذ کند . با تدبیر مناسب این اتفاق رخ خواهد داد و ما این ترمینال را به صورت مشترک با سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهیم ساخت .

    مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به هدفگذاری برای تبدیل فرودگاه امام خمینی (ره) به هاب اول حمل بار و هاب دوم جابه‌جایی مسافر در منطقه گفت : امیدوارم با راه‌اندازی این ترمینال در تمام فازها، بتوانیم به این هدف دست یابیم . آغاز به کار منطقه آزاد یکی از اقدامات انجام شده برای تبدیل این مجموعه به هاب اول حمل بار در منطقه است . تمام تلاش این است که رونق اقتصادی به زودی در شهر فرودگاهی و منطقه آزاد شکل بگیرد و این اتفاق شروعی برای تبدیل شدن به هاب اول انتقال بار در منطقه باشد .

    رستمی با اشاره به برنامه‌‌ریزی برای آغاز پروازهای داخلی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : این اتفاقات با برقراری پروازهای داخلی که شبکه پروازهای این فرودگاه را کامل کرده و ارتباط بین پروازهای داخلی و خارجی را برقرار می‌کند ، تکمیل خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    اگر اختیاراتی از جانب وزیر راه و شهرسازی در این دوره به مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) داده نمی‌شد ، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی نبودیم .

    |

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

             

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در حاشیه مراسم شروع عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی از سرمایه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید چلندری در آئین شروع مراسم عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی گفت : آرزوی دیرینه مردم در بخش هوانوردی عمومی پس از ...

    |

    نظرات کاربران