اعزام اولین محموله کانتینری از مسیر بندر خرمشهر به بندر امام خمینی (ره) به وسیله قطار باری
برای اجرایی کردن حمل و نقل ریلی مشکلاتی بین سازمانهای عمل کننده بود که با بر گذاری جلسات و پیگیری های مکرر و همکاری های مناسب سازمان های مرتبط مشکلات به حداقل رسید و هم اکنون استفاده از ریل برای صاحبان کالا دارای توجیه اقتصادی است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت : فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر - بندر امام برای اولین بار از بندر خرمشهر آغاز شد .
نوراله اسعدی با اشاره به ظرفیت بالای زیرساخت های ریلی در بندر خرمشهر ، اظهار داشت : اولین محموله کانتینری به وسیله قطار باری از مسیر بندر خرمشهر به بندر امام اعزام شد . با توجه به پتانسیل بالای موجود در سیستم ریلی بندر خرمشهر و وجود زیرساختهای مناسب این بندر برای گام اول ظرفیت جابجایی حداقل ۴۰۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت با ۵ رام قطار باری را دارد .
اسعدی اذعان داشت : برای اجرایی کردن حمل و نقل ریلی مشکلاتی بین سازمانهای عمل کننده بود که با بر گذاری جلسات و پیگیری های مکرر و همکاری های مناسب سازمان های مرتبط مشکلات به حداقل رسید و هم اکنون استفاده از ریل برای صاحبان کالا دارای توجیه اقتصادی است .
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد : جابجایی کانتینر به وسیله سیستم حمل ونقل ریلی می تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور ، کاهش ترافیک و استهلاک مسیر جاده ای و همچنین کاهش سوانح جاده ای و صرفه جویی در مصرف سوخت کند .
اسعدی همچنین ایمنی جابجایی کالا ، کاهش ترافیک عملیاتی ، حفظ سلامت کالا ، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل را از مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی دانست .
وی خاطرنشان کرد : خط راه آهن بندر خرمشهر با ۲/۲ کیلومتر طول و ۷ هکتار محوطه بارانداز ، کانال هدایت سطحی به طول یک کیلومتر ، ساختمان اداری ایستگاه راه آهن به مساحت ۲۲۰ مترمربع و مجهز به سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر ؛ مصالح ساختمانی ، مواد جامد به شبکه ریلی سراسری راه آهن متصل است .