در حال بارگذاری ...
  • تشریح مزیت های هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

    فراخوان ها برای شناسایی سرمایه گذاران در پهنه های لجستیک و تولید ، فن آوری های برتر و ساخت دفاتر از سال گذشته در دستور کار این مجموعه قرار داشته و مذاکرات خوبی با سرمایه گذاران برای عقد قرار داد در بخش های یادشده صورت گرفته و امیدواریم پس از بررسی های دقیق بهترین تصمیم را برای شکوفایی اقتصادی شهر فرودگاهی اتخاذ کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مجری منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مزیت های آغاز فعالیت هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی را تشریح کرد .

    حسین تاجیک با بیان اینکه پروژه هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی یکی از مهم ترین و سودآورترین پروژه های این مجموعه به حساب می آید گفت : بر اساس طرح جامع مصوب شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بخشی از زمین های منطقه آزاد شهر فرودگاهی به مساحت ۲۴۰ هکتار به عنوان هسته پیشران منطقه آزاد تجاری مشخص شده است . محدوده مشخص شده از لحاظ وضعیت جغرافیایی زمین های عمدتا تخت و مسطح است ، از همین رو این زمین ها برای احداث زیر ساخت ها اعم از لوله کشی آب ، کابل کشی برق و مخابرات آماده است .

    مجری منطقه آزاد تجاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به مجاورت پروژه هسته پیشران منطقه آزاد تجاری با بخش توسعه یافته شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از انتقال زیر ساخت های موجود به این محدوده با کمترین هزینه خبر داد .

    تاجیک با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) موقیعت جغرافیایی آن است که در مجاورت پهنه هوانوردی و ترمینال جدید این مجموعه واقع شده خاطرنشان کرد : استقرار انواع فعالیت های اقتصادی در این مجموعه پیش بینی شده و با آغاز فعالیت هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شاهد رونق تولید و اقتصاد در مجموعه شهر فرودگاهی خواهیم بود .

    مجری منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از ایجاد پهنه لجستیکی و تولید به مساحت ۸۷ هکتار ، ساخت ساختمان های دفاتر شرکت های داخلی و خارجی ، ساختمان های مرکز مالی بین المللی شامل استقرار بانک ها ، بیمه و بورس به مساحت ۲۰ هکتار ، ایجاد پهنه فن آوری های برتر به مساحت ۲۴ هکتار ، ساخت مرکز همایش ها و هتل ها به مساحت ۱۰ هکتار ، ایجاد صنایع خلاق به مساحت ۱۰ هکتار و توریسم سلامت به مساحت ۵ هکتار به عنوان پهنه های اقتصادی هسته پیشران در این مجموعه نام برد .

    تاجیک در خصوص اقدامات صورت گرفته در محدوده پهنه لجستیکی و تولید گفت : در این محدوده که به عنوان فاز یک هسته پیشران منطقه آزاد تجاری مشخص شده در فضایی ۵ هکتاری گمرک منطقه آزاد استقرار پیدا کرده از همین رو احداث انبار مسقف ، انبار رو باز ، تونل انرژی ، ساخت شبکه معابر و دسترسی ها و نصب باسکول برای فعالیت گمرک انجام شده است .

    مجری منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه همزمان با راه اندازی فاز یک هسته پیشران عملیات اجرایی احداث زیر ساخت های محدوده ۲۴۰ هکتاری توسط پیمانکار مربوطه شروع شده است گفت : طبق قرار دادی که با پیمانکار منعقد شده تمامی زیر ساخت های لازم طی مدت دو سال آماده می شود تا شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بتواند از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن برای رونق تولید و اقتصاد کشور استفاده کند .

    وی ادامه داد : فراخوان ها برای شناسایی سرمایه گذاران در پهنه های لجستیک و تولید ، فن آوری های برتر و ساخت دفاتر از سال گذشته در دستور کار این مجموعه قرار داشته و مذاکرات خوبی با سرمایه گذاران برای عقد قرار داد در بخش های یادشده صورت گرفته و امیدواریم پس از بررسی های دقیق بهترین تصمیم را برای شکوفایی اقتصادی شهر فرودگاهی اتخاذ کنیم .




    مطالب مرتبط

    تا این لحظه پیشنهادات سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیون دلاری در این پهنه لجستیکی داریم و از طرفی مجموع درخواست‌های سرمایه‌گذاری در کل منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) به رقمی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که بخشی از آن در پهنه‌های لجستیکی همچون پوشاک ، ...

    |

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت : تا این ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه هماهنگی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای استقبال از پروازهای نوروزی ۱۴۰۳ با حضور مجید داودی ، معاون توسعه زیرساخت شهر ...

    |

    عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

    |

    نظرات کاربران