در حال بارگذاری ...

تعیین ایستگاه گارمانوری به عنوان مرکز لجستیک استان قم

حمل و نقل ریلی ایمن ، کم هزینه و مقرون به صرفه ، منظم است و می توان از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان بهره برد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم گفت : در دومین جلسه شورای هماهنگی استان ، موضوع جانمایی و انتخاب محل پایگاه لجستیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان ایستگاه گارمانوری به عنوان مرکز لجستیک استان تعیین شد .

حسن صبوری در دومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت : استان قم به همراه ۱۳ استان دیگر به عنوان دهکده لجستیکی معرفی شده اند و در این خصوص می بایست جانمایی و مکان این مرکز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد . مهم‌ترین مسئله در جانمایی مرکز لجستیک استان ، میزان دسترسی به حمل و نقل ترکیبی و نزدیک بودن به چشمه های بار است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه توضیح داد : همان طور که در سند آمایش لجستیک کشور به آن اشاره شده است در انتخاب محل باید اهدافی مانند کاهش قیمت تمام شده بار ، افزایش سهم ریلی بار، کاهش زمان حمل و نقل ترکیبی ، کاهش تلفات جاده‌ای ، کاهش ضایعات بار مد نظر قرار گیرد . یک سوم بار سیستم حمل و نقل ریلی کشور از استان قم عبور می‌کند که این امر ظرفیتی مناسب برای ایجاد دهکده لجستیکی در استان ایجاد می‌کند .

وی با بیان این که امسال به عنوان سال رونق تولید نام گذاری شده است ، خاطرنشان ساخت : در بحث جانمایی پایگاه لجستیک حمل و نقل استان ، اصولی نظیر توسعه اقتصادی ، اقتصاد مقاومتی و تحول اقتصادی در اولویت اول باشد .

صبوری در این زمینه بر اهمیت و نقش حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت : حمل و نقل ریلی ایمن ، کم هزینه و مقرون به صرفه ، منظم است و می توان از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان بهره برد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم  با بیان این که استان قم نقش بی بدیل بارانداز مرکزی کشور را به خوبی ایفا می کند ، افزود : در انتخاب مرکز لجستیک استان به مواردی همچون دسترس پذیر بودن ، قابلیت اتصال به حمل و نقل ریلی ، هوایی و زمینی و مسائل پدافند غیرعامل توجه ویژه شود .

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت : ایستگاه گارمانوری به عنوان مرکز لجستیک استان تعیین و انتخاب شده است و در راستای دستیابی و تحقق اهداف بلند مدت حوزه حمل و نقل، ایستگاه ساقه به عنوان هدف دوم مرکز لجستیک استان معرفی می شود .

در این جلسه برای پیشبرد اهداف مرکز لجستیک ، تشکیل کمیته ای متشکل از کارشناسان حوزه حمل و نقل به ریاست اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان در دستور کار قرار گرفت .




مطالب مرتبط

با توجه به ظرفیت‌های خوب منطقه آزاد اینچه‌برون و در جهت تحقق معرفی ۱۱۰ بسته و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اینچه‌برون و جذب سرمایه‌گذار در زون لجستیک منطقه آزاد ، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ژئو سرویس روسیه و با نمایندگی شرکت پترو تجارت آسیا و سازمان منطقه آزاد ...

|

نظرات کاربران