در حال بارگذاری ...
  • تعیین ایستگاه گارمانوری به عنوان مرکز لجستیک استان قم

    حمل و نقل ریلی ایمن ، کم هزینه و مقرون به صرفه ، منظم است و می توان از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان بهره برد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم گفت : در دومین جلسه شورای هماهنگی استان ، موضوع جانمایی و انتخاب محل پایگاه لجستیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان ایستگاه گارمانوری به عنوان مرکز لجستیک استان تعیین شد .

    حسن صبوری در دومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت : استان قم به همراه ۱۳ استان دیگر به عنوان دهکده لجستیکی معرفی شده اند و در این خصوص می بایست جانمایی و مکان این مرکز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد . مهم‌ترین مسئله در جانمایی مرکز لجستیک استان ، میزان دسترسی به حمل و نقل ترکیبی و نزدیک بودن به چشمه های بار است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه توضیح داد : همان طور که در سند آمایش لجستیک کشور به آن اشاره شده است در انتخاب محل باید اهدافی مانند کاهش قیمت تمام شده بار ، افزایش سهم ریلی بار، کاهش زمان حمل و نقل ترکیبی ، کاهش تلفات جاده‌ای ، کاهش ضایعات بار مد نظر قرار گیرد . یک سوم بار سیستم حمل و نقل ریلی کشور از استان قم عبور می‌کند که این امر ظرفیتی مناسب برای ایجاد دهکده لجستیکی در استان ایجاد می‌کند .

    وی با بیان این که امسال به عنوان سال رونق تولید نام گذاری شده است ، خاطرنشان ساخت : در بحث جانمایی پایگاه لجستیک حمل و نقل استان ، اصولی نظیر توسعه اقتصادی ، اقتصاد مقاومتی و تحول اقتصادی در اولویت اول باشد .

    صبوری در این زمینه بر اهمیت و نقش حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت : حمل و نقل ریلی ایمن ، کم هزینه و مقرون به صرفه ، منظم است و می توان از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان بهره برد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم  با بیان این که استان قم نقش بی بدیل بارانداز مرکزی کشور را به خوبی ایفا می کند ، افزود : در انتخاب مرکز لجستیک استان به مواردی همچون دسترس پذیر بودن ، قابلیت اتصال به حمل و نقل ریلی ، هوایی و زمینی و مسائل پدافند غیرعامل توجه ویژه شود .

    رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت : ایستگاه گارمانوری به عنوان مرکز لجستیک استان تعیین و انتخاب شده است و در راستای دستیابی و تحقق اهداف بلند مدت حوزه حمل و نقل، ایستگاه ساقه به عنوان هدف دوم مرکز لجستیک استان معرفی می شود .

    در این جلسه برای پیشبرد اهداف مرکز لجستیک ، تشکیل کمیته ای متشکل از کارشناسان حوزه حمل و نقل به ریاست اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان در دستور کار قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    انتخاب شهر قم به عنوان یکی از دهکده های لجستیکی کشور

    انتخاب شهر قم به عنوان یکی از دهکده های لجستیکی کشور

    حیطه فعالیت و سطح عملکردی شهرهای لجستیکی صرفاً بین‌المللی است اما در دهکده‌های لجستیکی ، فعالیت‌ها هم در سطح داخلی و هم در سطح بین‌المللی خواهد بود و عموماً به دلیل وجود بنادر خشک و دسترسی پرظرفیت ریلی و جاده‌ای از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند .

    |

    طراحی ساختار چند سطحی سرمایه‌گذاری در مراکز لجستیک

    طراحی ساختار چند سطحی سرمایه‌گذاری در مراکز لجستیک

    تاکنون در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و لجستیک کشور مانند بنادر ، فرودگاه‌ها ، ایستگاه‌های راه‌آهن ، پایانه‌ها و ... عمدتاً شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی این نقش را بر عهده داشته‌اند لیکن با توجه به سیاست استفاده حداکثری از توان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نظر است این نقش ...

    |

    برگزاری جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل ، شریان های حیاتی ، بلایای جوی و طوفان استان قم

    برگزاری جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل ، شریان های حیاتی ، بلایای جوی و طوفان استان قم

    با تخصیص اعتبارات مورد نیاز می توان نسبت به بررسی و ایمن بودن شریان های حیاتی استان اعم از پل ها ، محورها ، زیرگذر و روگذر و... قبل از وقوع بحران اطمینان و آگاهی پیدا کرد و در صورت نیاز به تعمیر و بهسازی آن ها در اسرع وقت اقدام نمود .

    |

    تشریح اقدامات توسعه‌ای حوزه حمل و نقل در استان آذربایجان شرقی

    تشریح اقدامات توسعه‌ای حوزه حمل و نقل در استان آذربایجان شرقی

    با وجود اینکه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی مجری مستقیم اجرای راه آهن در استان نیست با این حال به نظر می آید که راه اهن میانه در مراحل پایانی قرار دارد و در ماه های پیش رو به بستان آباد خواهد رسید واز آنجا تا پایان سال ۹۸ به ایستگاه مسافربری تبریز رسیده که پس از اتصال به ...

    |

    نظرات کاربران