در حال بارگذاری ...
  • کاهش مسافت شیراز به کرمان با احداث محور شیراز - استهبان - نیریز

    با توجه به اینکه شهر خرامه نیز در مسیر این محور است و مسیر ترانزیت شرق به غرب می شود باعث توسعه و رونق شهرستان خرامه نیز می شود

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مسافت شیراز به کرمان از طریق محور جدید الاحداث شیراز - استهبان - نیریز ۳۵ کیلومتر کاهش می‌یابد .

    فیروز تکاور گفت : یک مسیر جدید از کرمان به شیراز از طریق نی ریز - خرامه - شیراز به طول ۱۰۸ کیلومتر با مشخصات راه و در دست احداث است . احداث ۴۰ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده که ۳۶ کیلومتر آن آسفالت شده و ۴ کیلومتر دیگر آماده آسفالت است که پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین قیر تا یک ماه آینده آسفالت آن به اتمام برسد .

    تکاور اذعان داشت : ۶۸ کیلومتر باقی مانده نیز ۳۰ کیلومتر آن مطالعات کامل شده و سعی می کنیم همزمان با بهره برداری از ۴۰ کیلومتر قطعه جدید به طول ۳۰ کیلومتر نیز آغاز شود . ۳۸ کیلومتر بعدی که قطعه سوم است در دست بررسی و مطالعه است و انتهای ۱۰۸ کیلومتر به بزرگراه استهبان – نیریز متصل می‌شود .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به این مطلب که این محور صددرصد احداثی می باشد و کاملا جاده جدید است گفت : با توجه به جدید الاحداث بودن مسیر هیچ گونه نقطه یا نقاط پر حادثه ای در این محور وجود ندارد و کاملا ایمن است . بدلیل اینکه این محور عمدتا از حاشیه دریاچه بختگال عبور میکند و کاملا یک منطقه توریستی و تولیدی است، باعث رونق اشتغال و گردشگری می شود .

    تکاور افزود : با توجه به اینکه شهر خرامه نیز در مسیر این محور است و مسیر ترانزیت شرق به غرب می شود باعث توسعه و رونق شهرستان خرامه نیز می شود .

     




    مطالب مرتبط

    مجموعه وزارت راه و شهرسازی با همدلی و هماهنگی و با تمام تلاش خود به صورت شبانه روز در کنار مردم هستند تا بتوانند نوروز خوبی را برای مردم رقم بزنند و نهایتاً همه یک هدف داریم و آن خدمت به مردم است .

    |

    نظرات کاربران