در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ نرخ های جدید معاینه فنی خودرو توسط معاون اول رئیس جمهور

    مراکز معاینه فنی خودروهای سبک تحت نظارت شهرداری‌ها و مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (وزارت راه و شهرسازی) فعالیت می‌کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون اول رئیس جمهور نرخ های جدید معاینه فنی خودروهای سبک ، نیمه سنگین و سنگین را به وزرای کشور و راه و شهرسازی ابلاغ کرد .

    اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه جدید هیئت وزیران در خصوص نرخ معاینه فنی خودورهای سبک و سنگین را به وزارت خانه‌های کشور و راه و شهرسازی ابلاغ کرد .

    بر اساس این مصوبه ، نرخ معاینه فنی خودروهای سبک بنزینی بابت آزمون آلایندگی ایمنی و صوتی ۳۷ هزار تومان است .

    همچنین نرخ معاینه فنی خودروهای سبک دو گانه سوز ۵۹ هزار تومان تعیین شد به این ترتیب که بابت آزمون آلایندگی و ایمنی ۳۷ هزار تومان ، بابت بازرسی چشمی قطعات گازسوز خودرو (به جز مخزن گاز) ۱۰ هزار تومان و به منظور بازرسی فنی مخزن سی ان جی ۱۲ هزار تومان از رانندگان این خودروها دریافت می‌شود .

    هزینه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین گازوئیلی بابت معاینه فنی ۵۷ هزار تومان تعیین شده است .

    برای معاینه فنی خودروهای نیمه سنگین و سنگین گازسوز نیز ۷۹ هزار تومان تعیین شده است ؛ به این ترتیب که رانندگان این نوع خودروها بابت تست آلایندگی ۵۷ هزار تومان، معاینه چشمی قطعات گازسوز (غیر از مخزن) ۱۱۰ هزار تومان و بازرسی مخزن سی ان جی ۱۲ هزار تومان پرداخت می‌کنند .

    گفتنی است مراکز معاینه فنی خودروهای سبک تحت نظارت شهرداری‌ها و مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (وزارت راه و شهرسازی) فعالیت می‌کنند .

    خاطرنشان می‌شود بر اساس مصوبه جدید هیئت وزیران ، مراکز معاینه فنی از دریافت هر مبلغ دیگر تحت هر عنوانی منع شده اند .




    مطالب مرتبط

    یک‌هزار و ۸۵۱ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین پس از اصلاح عیب ، قبول شدند . ۳ هزار و ۱۰۸ دستگاه ناوگان نیز در تست‌های مربوطه رد شدند که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته‌ است .

    |

    مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین هر ماه توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مورد بازدید قرار می‌گیرند و روند آزمون‌ها و وضعیت دستگاه‌ها بررسی می‌شود .

    |

    مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نقش موثری در کیفیت‌بخشی و ارتقاء بهره‌وری دارد .

    |

    این اداره کل تلاش دارد مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، دوربرگردان تقاطع میمون‌دره را که در این محور واقع شده در دستور کار قرار دهد . بر این اساس پس از مطالعات و بررسی شرایط لازم ، تعریض محور به طول ۴.۵ کیلومتر در حال انجام است .

    |

    فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها ، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و با تأمین قیر در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه‌های آسفالتی محورها و نیز اولویت‌بندی آنها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه ...

    |

    نظرات کاربران