در حال بارگذاری ...
  • ضرورت خوداتکایی در شرکت فرودگاه‌ها و بی‌نیازی به بودجه دولتی

    رقابت بزرگی میان کشورها برای اخذ سهم بیشتر در هوانوردی ، امور ناوبری و عملیات فرودگاهی در جریان است و این صنعت در نوع خود فرهنگ ساز و تمدن ساز است . کسانی که با دانش و با عشق در این محیط خدمت می کنند ، باید بدانند که می توانند با نقش ارزنده‌ای که ایفا می‌کنند ، در تاریخ ماندگار شوند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی نقش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در توسعه کشور را ارزنده توصیف کرد و گفت : وزارت راه و شهرسازی و مدیریت شرکت باید انگیزه خدمت مجموعه را در مسیر رشد قرار دهد .

    محمد اسلامی در مراسم جشن بیست‌ و هشتمین سالگرد تاسیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، ضمن ارزشمند توصیف کردن جایگاه این شرکت در فرآیند رشد و توسعه کشور گفت : خدا را شاکرم و بسیار خوشحالم که در جمع خانواده عزیز و ارزشمند شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حاضر هستم . امیدوارم این خانواده بزرگ همواره شاداب و سلامت باشد و مدال خدمت گذاری به مردم را به سینه داشته باشد .

    اسلامی با اشاره به حضور مدیران این شرکت از اول انقلاب تاکنون در مراسم سالگرد تاسیس شرکت فرودگاه‌ها ، ادامه داد : کار بسیار حساس و با دقت بالایی بر عهده شرکت فرودگاه‌ها است . فعالیت این شرکت ضمن آنکه خدمتی متفاوت برای کشور است و آبروی ایران به شمار می‌رود ، در تعیین سهم کشور از صنعت هوانوردری نقش بسزایی دارد . رقابت بزرگی میان کشورها برای اخذ سهم بیشتر در هوانوردی ، امور ناوبری و عملیات فرودگاهی در جریان است و این صنعت در نوع خود فرهنگ ساز و تمدن ساز است . کسانی که با دانش و با عشق در این محیط خدمت می کنند ، باید بدانند که می توانند با نقش ارزنده‌ای که ایفا می‌کنند ، در تاریخ ماندگار شوند .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : کوچک‌ترین غفلت ، کوچک‌ترین بی‌دقتی زیان‌های غیر‌قابل جبرانی به بار می آورد . پشتیبانی خانواده از کارمندان در محیط کار یک اصل است تا این کارمندان بتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند . همچنین مدیریت و راهوری نیز در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و در مجموعه وزارت راه و شهرسازی باید انگیزه خدمت و عشق به خدمت را در مجموعه در مسیر رشد قرار دهد و همواره مسئولیت پذیری افراد را برای ایفای نقش صحیح تقویت کند . همه مسئولیت‌ها به هم پیوسته است و مانند یک زنجیره متحد باید عمل کند. کوچک‌ترین نقصان در این زنجیره همه زحمات را نقش بر آب می کند .

    اسلامی خطاب به مجموعه کارکنان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : این جایگاه ارزشمند و والا ، جایگاهی است که شما در اختیار دارید و نقشی که تاکنون ایفا کردید ، موجبات رشد و تعالی کشور را فراهم کرده است . در این مقطع که رشد و توسعه کشور در دستور کار قرار دارد، نقش شرکت فرودگاه‌ها می تواند بسیار موثر باشد .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت خود اتکایی این شرکت و بی‌نیاز از منابع دولتی گفت : شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید به غیر از فرودگاه‌داری ، در توسعه کسب‌وکارهایی که می‌توانند در کنار خدمات هواپیمایی و فرودگاهی شکل بگیرند و در اقتصادی شدن فرودگاه‌ها تاثیر بگذارند ، تلاش کند . این موضوغ از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در ماموریت‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به صورت مکمل مورد استفاده قرار بگیرد تا شرکت بتواند در ارتقای روزانه تکنولوژی و ایمنی بدون اتکا به بودجه دولتی سرمایه‌گذاری کند . 




    مطالب مرتبط

    فرودگاه اهواز به عنوان یکی از کانون‌های هدف در راستای سیاست مذکور انتخاب و امروز از ترمینال بهسازی شده آن بهره برداری شد .

    |

    شاید این باور که در کشور پیشرفته‌ای مانند ژاپن با وجود اتوماسیون‌ها و فرآیندهای بسیار دقیق ، برخورد دو هواپیما بسیار سخت باشد اما با دنبال کردن برخی فرایندها متوجه خواهید شد که عدم اجرای یک بند از دستورالعمل ، می تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود آورد .

    |

    رضا نخجوانی که پیش از این سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بود ، دانش آموخته حقوق بین الملل است و در کارنامه کاری خود سابقه معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری را دارد .

    |

    این فرودگاه توسط مهندسان ایرانی در ۱۸۰ هکتار گستره و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت پایانه به اتمام رسیده است .

    |

    از این پس اجرای هر طرح عمرانی در فرودگاه به‌منظور جلوگیری از دوباره‌کاری ، اجرای طرح‌های غیر ضرور و غیر فنی توسعه و ساخت و سازها ، براساس طرح جامع جدید انجام و این طرح به‌عنوان نقشه راه توسعه فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان ملاک عمل خواهد بود .

    |

    نظرات کاربران