در حال بارگذاری ...

تأسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل با بودجه‌ای بالغ‌ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان

ساختمان این صندوق نیز پیش‌بینی‌شده و مقدمات کار در حال انجام است ، جایگاه مدیرعامل صندوق توسعه حمل‌ونقل ، هم‌سطح و هم‌تراز با معاونان این وزارتخانه است ، بنابراین مدیر صندوق در شورای معاونان حاضر خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از تأسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل با بودجه‌ای بالغ‌ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان خبر داد .

محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در جلسه تودیع و معارفه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه با اشاره به اینکه تأسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل جزو تکالیف قانونی و یک ضرورت برای این وزارتخانه است ، گفت : باید ظرفیت‌های مالی پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی را از بودجه و ردیف دولتی معاف کنیم .

اسلامی با بیان اینکه باید شیوه‌های جدید تأمین مالی را در حوزه‌های مسکن و حمل‌ونقل حاکم کنیم افزود : تأسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل در برنامه ششم توسعه تصویب و ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته‌شده است .

وی گفت: اساسنامه این صندوق در هیئت دولت تصویب‌شده و به‌تازگی مورد تائید شورای نگهبان نیز قرار گرفته است . در ردیف بودجه سال ۹۸ بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای تأسیس و امور جاری این صندوق در نظر گرفته‌شده است .

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت مدیریتی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت صندوق توسعه حمل‌ونقل استفاده شود ، گفت : ساختمان این صندوق نیز پیش‌بینی‌شده و مقدمات کار در حال انجام است ، جایگاه مدیرعامل صندوق توسعه حمل‌ونقل ، هم‌سطح و هم‌تراز با معاونان این وزارتخانه است ، بنابراین مدیر صندوق در شورای معاونان حاضر خواهد بود .




مطالب مرتبط

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

|

در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران