در حال بارگذاری ...

ضرورت قرارگیری ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر

‌باید ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر قرار گیرد که تصمیمات آن اتخاذ شده و قرارداد پروژه احداث طرح منعقد شده است . حمل و نقل ترکیبی مسافر به واسطه همجواری فرودگاه ، پایانه مسافربری و ایستگاه راه آهن در همدان به وجود خواهد آمد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از ایستگاه مرکزی راه آهن همدان گفت : هماهنگی‌های لازم برای انتقال بار غلات ، سوخت ، معادن ، صنایع و فولاد از طریق ریل برای اقتصادی کردن راه آهن همدان انجام شده است .

محمد اسلامی در جریان سفر به استان همدان از ایستگاه در دست ساخت که در خارج شهر همدان واقع شده ، بازدید کرد .

وی در حاشیه بازدید از این ایستگاه راه آهن در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از اتصال همدان به شبکه ریلی کشور اظهار داشت :‌ خوشبختانه مردم این استان از فرصت سفر با قطار بهره‌مند هستند . نکته مهم بهینه کردن تصمیمات و ارائه آنها به بهترین کیفیت ممکن است .

اسلامی با بیان این که باید ایستگاه مرکزی همدان باز مهندسی شود ، تاکید کرد : ‌باید ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر قرار گیرد که تصمیمات آن اتخاذ شده و قرارداد پروژه احداث طرح منعقد شده است . حمل و نقل ترکیبی مسافر به واسطه همجواری فرودگاه ، پایانه مسافربری و ایستگاه راه آهن در همدان به وجود خواهد آمد .

اسلامی با اشاره به سایر پروژه‌های ریلی استان همدان بیان داشت : خط اتصال همدان به ملایر در دست پیگیری قرار دارد که عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود . همچنین پروژه اتصال راه آهن همدان به سنندج در دست اجرا قرار دارد که امیدواریم با توجه به محدودیت‌های مالی بتوانیم حمل و نقل همدان را در قالب شبکه دنبال کنیم و شاهد برخورداری مردم این استان از سیر و حرکت در راه آهن باشیم .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری اقتصادی کردن راه آهن همدان خاطرنشان کرد : هماهنگی‌های لازم برای انتقال بار غلات ، سوخت ، معادن، صنایع و فولاد برای انتقال بر روی ریل انجام شده و امیدواریم با این دست اقدامات شاهد اقتصادی شدن راه آهن باشیم . تا پیش از ساخته شدن ایستگاه مسافری داخل شهر، مردم همدان از ایستگاه مرکزی قطار و حمل و نقل ریلی برای سفرهای مختلفاستفاده کنند.




مطالب مرتبط

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

|

هدفگذاری ما برای سال آینده دستیابی به رکورد یک میلیون ۶۰۰ هزار تُن حمل بار از طریق ناوگان ریلی است که با توجه به افزایش ظرفیت ناوگان و ورود به بازار‌های تازه از جمله بازار مواد معدنی و ترانزیت دستیابی به ارقام بالاتر دور از انتظار نیست .

|

اجرای طرح راه آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و دارای ۲ ایستگاه باری در منطقه لنجان استان اصفهان و فرخشهر (منطقه ویژه اقتصادی) و همچنین دو ایستگاه مسافر در سفیددشت و شهرکرد می‌باشد .

|

سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌ریزی‌های منسجمی را برای توسعه زیرساخت‌های بندر شهید رجایی و بنادر شرق و غرب هرمزگان آغاز کرده است و در جهت ارتقا معیشتی مناطق ساحلی کشور ، افزایش جمعیت و همچنین توسعه اشتغال‌ و صنایع خرد پروژه‌های بسیار مهمی را در دست اجرا دارد .

|

نظرات کاربران