در حال بارگذاری ...
  • راه اندازی قطار حومه‌ای قزوین - رشت در دستور کار راه آهن

    با توجه به فصل کشاورزی در هر دو استان ، میزان سفرها تا حدودی در این فصل کاهش می‌یابد ، اما با پایان فصل برداشت در اواخر شهریور ماه ، به طور حتم با درخواست تقاضا برای سفر از طریق ریل از سوی هر دو استان مواجه خواهیم بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن شمال کشور گفت : راه‌اندازی قطار حومه‌ای قزوین - رشت در دستور کار قرار دارد با این وجود تاکنون تنها گیلان در این خصوص درخواست نیاز داده است .

    علی خدایی در این باره گفت : با توجه به حجم قابل قبولی از اسکان شهروندان گیلانی در قزوین و میزان ترددهای جاده‌ای موجود بین ۲ استان ، برقراری قطار حومه‌ای به تقاضای هر دو استان نیازمند بوده و این موضوع هم اکنون تنها از سوی استان گیلان درخواست شده و تقاضایی از سوی استان قزوین نداشته ایم . هم اکنون با توجه به درخواست متقاضیان سفر با ریل ، روزانه یک رام قطار به صورت رفت و برگشت از تهران عازم قزوین و رشت می شود .

    وی ادامه داد : این در حالی است که هر هفته سه قطار از رشت عازم مشهد مقدس بوده که خوشبختانه این خط پرظرفیت با استقبال شهروندان استان گیلان نیز روبرو شده است . دستور العمل برقراری قطارهای حومه‌ای از سوی راه آهن جمهوری اسلامی بسته به میزان ظرفیت تقاضا بوده و هیچ محدودیتی در این زمینه از سوی راه آهن وجود ندارد .

    مدیرکل راه آهن شمال دو کشور تصریح کرد : با توجه به فصل کشاورزی در هر دو استان ، میزان سفرها تا حدودی در این فصل کاهش می‌یابد ، اما با پایان فصل برداشت در اواخر شهریور ماه ، به طور حتم با درخواست تقاضا برای سفر از طریق ریل از سوی هر دو استان مواجه خواهیم بود .

    خدایی با اشاره به قیمت مصوب بلیت قطار این مسیر ، اظهار داشت : با توجه به اعمال افزایش قیمت بلیت‌ها تا ۲۲ درصد که از هفته گذشته آغاز شده، قیمت بلیت در مسیر تهران - قزوین - رشت شناور بوده اما در حال حاضر قیمت قطار چهار ستاره اتوبوسی این مسیر از تهران تا رشت ۷۴۳ هزار ریال و از قزوین به رشت نیز ۵۴۵ هزار ریال است .

    خط آهن قزوین - رشت در اواخر سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه از اولویت‌های حوزه راهسازی استان قزوین

    تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه از اولویت‌های حوزه راهسازی استان قزوین

    مسیر ارتباطی بویین‌زهرا - دانسفهان - رحیم‌آباد که راه ارتباطی استان‌های مرکزی ، البرز و تهران را به غرب کشور تسهیل می‌کند یک پروژه ملی به طول ۵۳.۵ کیلومتر بوده که هم اکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    |

    ضرورت تعریف چند مسیر به شمال کشور بر اساس سند آمایش

    ضرورت تعریف چند مسیر به شمال کشور بر اساس سند آمایش

    تاکنون برای اجرای این طرح حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و صلاح نیست کار در این مرحله متوقف شود زیرا بر اساس سند آمایش باید چند مسیر دسترسی به استان‌های شمالی داشته باشیم و در حال حاضر موضوع پدافند غیر عامل هم در اولویت است و باید ظرفیت دسترسی راه‌ها بیشتر شود تا در مواقع ...

    |

    نظرات کاربران