در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا در اصفهان

    این بزرگراه حجم ترافیک عبوری بسیار بالایی دارد و برنامه‌ریزی شده است تا به صورت ۶ خطه تعریض شود . محور شهرضا - مبارکه نیز دارای حجم وسیع عبور و مرور وسایل نقلیه سبک و سنگین است و هم‌اکنون عملیات اجرایی تعریض آن در دست اجرا قرار دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با حضور در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا ، از تعریض بزرگراه اصفهان - شیراز به شش خط خبر داد و گفت : احداث این تقاطع غیرهمسطح نقش موثری در ساماندهی ترافیک بزرگراه اصفهان - شیراز ، محورهای شهرضا - دهاقان ، مبارکه - شهررضا و بلوار جانبازان دارد و با توجه به رشد چشمگیر مراکز صنعتی و آموزشی شهرستانان دهاقان موجب کاهش ترافیک محور دهاقان - شهرضا خواهد شد .

    خیراله خادمی با اشاره به اینکه کنارگذر غربی شهرضا در مسیر بزرگراه اصفهان - شیراز قرار دارد و به صورت چهارخطه زیرعبور ترافیک است ، گفت : از طرفی محورهای شهرضا - دهاقان ، مبارکه - شهرضا و بلوار جانبازان در فاصله کمی از یکدیگر به این کنارگذر متصل می‌شوند و با توجه به حجم ترافیک عبوری لازم است این تقاطع از حالت همسطح خارج شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی بزرگراه اصفهان - شیراز را یکی از شریان‌های اصلی حمل‌ونقل کشور دانست و گفت : این بزرگراه حجم ترافیک عبوری بسیار بالایی دارد و برنامه‌ریزی شده است تا به صورت ۶ خطه تعریض شود . محور شهرضا - مبارکه نیز دارای حجم وسیع عبور و مرور وسایل نقلیه سبک و سنگین است و هم‌اکنون عملیات اجرایی تعریض آن در دست اجرا قرار دارد .

    وی با تاکید بر رشد چشمگیر شهرستان دهاقان در این استان ادامه داد : توسعه مراکز صنعتی و آموزشی در دهاقان موجب افزایش ترافیک مسیر دهاقان - شهرضا شده است که هم اکنون به صورت چهارخطه در دست بهره‌برداری قرار دارد و احداث این تقاطع تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش ترافیک این مسیر خواهد داشت .

    معاون وزیر راه و شهرسازی حجم خاکبرداری این پروژه را ۲۳۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود : برای احداث  تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج ۲۹۰ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۱۶ هزار متر مکعب آسفالت ، ۲۰ هزار متر مکعب بتن ریزی ، ۱۲۰۰ صورت گرفته است و حجم آرماتور به کار رفته در آن ۱۲۰۰ تن و طول شمع ستون‌ها ۱۹۰۰ متر در نظر گرفته شده است .

    خادمی در تشریح مشخصات فنی این تقاطع اظهار داشت : پل‌های تقاطع محور اصفهان - شیراز با محور شهرضا - دهاقان دارای دو دهانه ۲۳ متری با عرض ۳۸ متر ، پل تقاطع محور اصفهان - شیراز با محور شهرضا - مبارکه دارای دو دهانه ۲۴ متری با عرض ۲۷ متر است و طول گرد راهه‌ها ۱۸۰۰ متر ، طول شیب راه‌ها ۴۶۰۰ متر و طول محور شهرضا - دهاقان نیز ۱۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است .




    مطالب مرتبط

    در سال ۱۴۰۲ به منظور درزگیری و نگهداری ابنیه فنی و نگهداری مستمر و راهداری زمستانی محورهای مواصلاتی شهرستان نیز ۹۰ میلیارد ریال هزینه شد .

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    نظرات کاربران