در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهمنامه جامع گروه کاری همکاری‌های حمل‌ونقل ایران و روسیه

    راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم میان بنادر ایران و روسیه در دریای خزر با هدف جابه‌جایی کالای کانتینری ، فله ، واگن و مسافر اقدام مهم و لازم است که تا سال آینده محقق شده و امیدوارم که ظرف ماه‌های آینده زمینه امضای یادداشت تفاهم شناسایی گواهینامه‌های دریانوردان فراهم شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تفاهمنامه جامع گروه کاری همکاری‌های حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در اصفهان میان معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر حمل‌ونقل روسیه در اصفهان امضا شد .

    مراسم اختتامیه این اجلاس با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و سرگی چباتاریف وزیر ناحیه قفقاز شمالی فدراسیون روسیه در سالن همایش‌های هتل کوثر اصفهان برگزار و سند همکاری‌های مشترک به امضا رسید .

    روسای کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه نسبت به اجرای قطار برقی گرمسار - اینچه برون در آینده نزدیک ابراز امیدواری کنند .

    همچنین تشکیل اتحادیه‌های منطقه‌ای با هدف راه‌اندازی بخش‌های مختلف کریدور شمال - جنوب میان همسایگان مورد تاکید وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر ناحیه قفقاز شمالی روسیه قرار گرفت .

    یادآور ‌می‌شود ؛ روز گذشته پروتکل دهمین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های حمل و نقل ایران و روسیه میان معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر حمل‌و‌نقل فدراسیون روسیه نهایی شد و شهرام آدم نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در خصوص مفاد تفاهمنامه جامع گروه کاری همکاری‌های مشترک حمل‌و‌نقلی میان دو کشور گفت : پس از گفت و گوهای فشرده در روز گذشته و امروز صبح توافقات موثر و قابل توجهی حاصل شده و دریچه‌های جدیدی را به سوی همکاری‌های مشترک حمل و نقلی دو کشور در سال پیش‌رو گشوده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی کشورمان افزود : در حوزه حمل و نقل ترکیبی و کریدور شمال - جنوب توافق شد تا اتحادهای بین‌المللی جدیدی به صورت دو جانبه و چند جانبه با محوریت ایران و روسیه تشکیل شود و این اتحادهای جدید زمینه تجاری سازی تمام مسیرهای کریدور شمال جنوب از جمله شرق دریای خزر، غرب دریای خزر و مسیر دریایی خزر را فراهم کند و تاسیس شرکت‌های مشترک در این قالب صورت خواهد گرفت . از این رو ، برگزاری کمیته پیگیری مصوبات هفتمین شورای هماهنگی کریدور در مسکو در ماه‌های آینده همزمان با برگزاری نشست‌های دو جانبه و چند جانبه منطقه‌ای برای شکل‌گیری اتحادهای جدید، اولین گام برای حرکت به سمت جلو است .

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه برای تحقق این اهداف ، تعامل نزدیک و دائمی کریدور شمال - جنوب در تهران و همکاران در وزارت حمل و نقل روسیه بسیار کلیدی و حائز اهمیت است، گفت : پس از ایجاد این هماهنگی نزدیک می‌توان امیدوار بود که علاوه بر تجاری شدن کلیه مسیرهای کریدور ، کانال‌های ترانزیتی جدیدی برای دسترسی روسیه به همسایگان شرقی و غربی ایران فراهم آید و این شبکه ترانزیتی از طریق اتصال مراکز لجستیک ایران و روسیه به بهره‌برداری برسید .

    وی با اشاره به توافقات انجام گرفته در حوزه همکاری‌های دریایی و بندری اظهار داشت : راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم میان بنادر ایران و روسیه در دریای خزر با هدف جابه‌جایی کالای کانتینری ، فله ، واگن و مسافر اقدام مهم و لازم است که تا سال آینده محقق شده و امیدوارم که ظرف ماه‌های آینده زمینه امضای یادداشت تفاهم شناسایی گواهینامه‌های دریانوردان فراهم شود . در حوزه حمل و نقل جاده‌ای امیدوارم که برنامه‌ریزی صورت گرفته سامانه ناوبری ماهواره‌ای گلوناس به صورت آزمایشی در ایران پیاده شده و گام های بعدی در راستای توسعه آن برداشته شود . در حوزه حمل و نقل هوایی مجددا خرسندی خود را از تسهیل صدور ویزا برای کروی پروازی ابراز می‌کنم .

    معاون وزیر راه وشهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تفاهمات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل ریلی ابراز امیدواری کرد ؛ با تفاهمات صورت گرفته، پروژه برقی سازی گرمسار - اینچه برون به سرعت آغاز شود و زمینه برای همکاری در سایر پروژه های زیرساختی از قبیل برقی سازی سرخس - بندرعباس و تهران - تبریز ، ساخت خط دوم بافق - سنگان و ساخت خط چابهار - زاهدان - بیرجند فراهم شود . از سوی دیگر همکاری دو کشور در زمینه تولید مشترک واگن بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم با همکاری نزدیک دو طرف به زودی محقق شود .

    مقام ارشد هیات ایرانی در دهمین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های حمل و نقل جمهوری ایران و روسیه در پایان ضمن تشکر و قدردانی از توکاروف ولادیمیر الکساندروویچ معاون وزیر حمل و نقل روسیه از زحمات همکاران خود در در وزارت راه و شهرسازی و وزارت حمل و نقل روسیه که زمینه جمع بندی این تفاهمات موثر را فراهم آوردند ، ابراز امیدواری کرد سال آینده در کمیسیون مشترک بعدی شاهد اجرایی شدن تمام تفاهمات حاضر باشیم .




    مطالب مرتبط

    برنامه داریم تا در سال ۲۰۲۴ حمل بار از کریدور شمال - جنوب در شاخه شرقی و خاک قزاقستان را افزایش دهیم . همکاری و برنامه‌های ایران و روسیه نه فقط برای منطقه ، بلکه برای سیاست‌های حمل‌ونقلی دنیا دارای اهمیت است .

    |

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ...

    |

             

    |

    نظرات کاربران