در حال بارگذاری ...
  • توسعه و تقویت حمل و نقل ریلی اصلی ترین وظیفه شرکت راه آهن

    برای افزایش بهره وری می توانیم با انجام طرح های کوچک و پربازده کارهای بزرگی را انجام دهیم و نیازی نیست همیشه به دنبال طرح های بزرگ با هزینه بالا باشیم . در این راستا استفاده از تولیدات داخلی به منظور ایجاد اشتغال در دستور کار راه آهن قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : مهم ترین اولویت این سازمان در سال جاری توسعه راه آهن و حمل و نقل ریلی کشور است که این مهم در ایجاد اشتغال پایدار و حفظ جان مسافر و جابه جایی کالا بسیار تاثیرگذار است .

    سعید رسولی در نشست شورای اداری راه آهن هرمزگان افزود : اصلی ترین وظیفه راه آهن ، حفظ جان مردم و جا به جایی مسافر و کالا است که توسعه و تقویت حمل و نقل ریلی نیز با این هدف دنبال می شود . امسال هر چند در اثر تحریم های ظالمانه غرب ، شرایط اقتصادی کشور سخت تر شده است اما می توانیم با تکیه بر دانش و توان داخلی گام های بزرگی در حوزه صنعت حمل و نقلی برداریم و امیدواریم در حوزه ریلی نیز به خودکفایی دست یابیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت : برای افزایش بهره وری می توانیم با انجام طرح های کوچک و پربازده کارهای بزرگی را انجام دهیم و نیازی نیست همیشه به دنبال طرح های بزرگ با هزینه بالا باشیم . در این راستا استفاده از تولیدات داخلی به منظور ایجاد اشتغال در دستور کار راه آهن قرار گرفته است . دشمن در طول ۴۰ سال تلاش کرد ایران را تصاحب کند و جنگ هشت ساله را به راه انداخت و اکنون نیز جنگ اقتصادی را آغاز کرده است اما این شرایط سبب شده تا فرصت افتخار آفرینی بیشتری در کشور پیش آید و در حوزه حمل و نقل و جابه جایی نیز تلاش زیادی شده است .

    وی گفت : کشور ما در زمینه تولیدات داخلی در حوزه راه آهن دستاوردهای خوبی داشته که می توان به تولید قطعات مختلف واگن ، تولید لوکوموتیو و تولید سوزن برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و امسال در نمایشگاه صنعت حمل ونقل ریلی از این تولیدات رونمایی شد . در حوزه جا به جایی مسافر نیز در ۲ ماه ابتدایی امسال رشد قابل توجهی را شاهد بودیم که تنها در ایام پیک نوروزی ۲ میلیون جا به جایی مسافر داشتیم .

    رسولی گفت : در حوزه بار نیز راه آهن کشور در حال افتخارآفرینی است و استان هرمزگان از نظر جابه جایی باری در سطح کشور در حال رکورد زنی است و این کار با قدرت ادامه پیدا می کند . راه آهن استان هرمزگان برای ما بسیار مهم و حیاتی است و توسعه و ارتقای این اداره کل در اولویت است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

    |

    منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

    |

    نظرات کاربران