در حال بارگذاری ...
  • استقبال شرکت فرودگاه‌ها از برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره)

    طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، قرار است پس از افتتاح ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، از بخشی از فضای ترمینال یک این مجموعه برای برقراری پروازهای داخلی استفاده شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیاوش امیرمکری ، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به استقبال این شرکت از برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت : تلاش شرکت فرودگاه‌ها و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر این است که بتوانیم بر اساس ظرفیت‌هایی که در فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام وجود دارد ، بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم .

    وی با اشاره به اینکه برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) می‌تواند به ایجاد کانکشت بین پروازهای داخلی و خارجی کمک کند ، افزود : انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه حضرت امام که ایرلاین‌های داخلی از آن‌ها برای جابجایی مسافران بین فرودگاه‌های اصلی کشور و فرودگاه‌های خارجی استفاده می‌کنند ، می‌تواند برای ایرلاین‌ها راهگشا باشد و تسهیلات خوبی برای مسافرینی که بین سایر شهرهای کشور و کشورهای خارجی تردد می‌کنند ، فراهم کند .

    امیر مکری همچنین با بیان اینکه ترمینال سلام از ابتدا برای برقراری پروازهای حج و عتبات طراحی شده بود ، گفت : اگر پروازهای حج و عتبات مانند گذشته رونق بگیرد، در ارتقای خدماتی که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) می‌تواند به مسافران داخلی ارائه دهد، موثر خواهد بود .

    گفتنی است طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، قرار است پس از افتتاح ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، از بخشی از فضای ترمینال یک این مجموعه برای برقراری پروازهای داخلی استفاده شود .

    به گفته علی رستمی ، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، این پروازها ضمن اینکه امکان ایجاد کانکشن بین پروازهای داخلی و خارجی را فراهم می‌کنند ، خلا فعلی نبود پروازهای شبانه در تهران ، که به علت ممنوعیت پرواز از ساعت ۲۴ الی ۵ صبح در فرودگاه مهرآباد ایجاد شده را پر خواهند کرد .

    این پروازهای همچنین به ایرلاین‌های داخلی کمک می‌کنند که سایکل پروازی خود را کاهش دهند. چرا که با وجود پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) ، دیگر نیازی به پروازهای خالی بین فرودگاه‌های مهرآباد و حضرت امام برای جابجایی هواپیما نخواهد بود .




    مطالب مرتبط

             

    |

             

    |

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

    برای تکمیل این ترمینال ، بخش‌های ‌نظامی و غیرنظامی و بخش‌های مختلف دولتی پای کار آمدند ، این پروژه با همکاری بخش دفاعی عملیاتی خواهد شد و روند پیشرفت مطالعات پروژه مثبت ارزیابی می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت : تا این ...

    |

    نظرات کاربران