در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی ایستگاه راه آهن بناب

    برای آماده سازی فیدر بناب ۱.۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و طبق برنامه ریزی این فیدر در مدت دو ماه آماده عملیات تخلیه و بارگیری شده است و به طور متوسط روزانه ۳۰ واگن باری می تواند در این فیدر تخلیه و یا بارگیری شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی ایستگاه راه آهن بناب در منطقه شمال غرب کشور به بهره‌برداری رسید .

    سعید رسولی در مراسم بهره‌برداری از این فیدر، از سرمایه ‌گذاری ‌بخش خصوصی در راه اندازی فیدر تخلیه و بارگیری قطارهای باری در این منطقه قدردانی کرد . راه آهن و خطوط ریلی کشور اساساً به همه مردم ایران تعلق دارد و حمل و نقل ریلی در ایجاد آرامش و تسهیل جابجایی مردم در شبکه نقش مهمی را ایفا می کند .

    رسولی با اشاره به اهمیت سیستم های تخلیه و بارگیری برای تسهیل جابجایی بار در مسیرهای مختلف ریلی کشور بیان کرد : برای آماده سازی فیدر بناب ۱.۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و طبق برنامه ریزی این فیدر در مدت دو ماه آماده عملیات تخلیه و بارگیری شده است و به طور متوسط روزانه ۳۰ واگن باری می تواند در این فیدر تخلیه و یا بارگیری شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : پیش از این بیشتر بارهای این منطقه با استفاده از حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شد، اما با راه اندازی این فیدر و حمل بار با واگن های باری ، از این پس شاهد صرفه جویی های بیشتری در مصرف سوخت در این منطقه خواهیم شد و کاهش تردد ناوگان جاده‌ای ، کاهش سوانح رانندگی و کاهش آلودگی محیط زیست ، مهمترین دستاوردهای بهره‌برداری از این فیدر در شهرستان بناب است .

    بازدید مدیرعامل راه آهن از کارخانه واگن سازی ایریکو

    مدیرعامل شرکت راه آهن و هیات همراه پس از افتتاح فیدر تخلیه و بارگیری بناب ، از کارخانه توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) در نزدیکی شهرستان ابهر بازدید کرد .

    معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از این شرکت در جمع خبرنگاران افزود : خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در این کارخانه برای تولید انواع ناوگان حمل و نقل ریلی ایجاد شده و تمام تلاش ما در این بخش رونق فعالیت های تمام شرکت های داخلی برای تولید ناوگان ریلی با برند ملی است .

    رسولی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های قانونی برای رونق تولید در سال ۹۸ در حوزه ریلی کشور ، تاکید کرد : خوشبختانه تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه ۹۷ ظرفیت‌های خوبی را در این زمینه پیش بینی کرده است و با اختصاص منابع مالی مورد نیاز باید تمام شرکت های داخلی را در تولید ناوگان ریلی فعال کنیم . در راستای محقق شدن این ظرفیت قانونی قراردادی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه منعقد شده تا در سال جاری با اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی ، تولید یک هزار دستگاه واگن باری ، مسافری ، انواع لکوموتیو و واگن‌های خودکشش در دست اقدام قرار گیرد و شرکت ایریکو نیز می‌تواند در زمینه تولید ناوگان حمل و نقل ریلی مورد نیاز کشور نقش آفرینی کند .

    رسولی اظهار داشت : همچنین با برنامه ریزی معاونت ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، بخشی از بازسازی واگن های خطوط ریلی کشور در شرکت ایریکو انجام خواهد شد و این نشان می دهد که امسال شاهد رونق تولید ناوگان در شرکت های داخلی خواهیم بود .

    اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی اولویت راه آهن

    مدیرعامل شرکت راه آهن در ادامه با بیان اینکه سیاست راه آهن جمهوری اسلامی ایران به استناد بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور ، اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی کشور است ، گفت : مساله مهم ما در این بخش اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی است ، زیرا بسیاری از مراکز بار که فاصله کمی نیز با خط آهن دارند ، هم اکنون به شبکه متصل نیستند . بدون تردید با ایجاد لجستیک پارک‌ها و اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی کشور زمینه‌های ارتقای بیشتر بهره وری در شبکه ریلی بیش از پیش فراهم می‌شود و این یکی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه های شرکت راه‌آهن در ارتقاء بهره‌وری و رشد اقتصادی در این بخش است .

    دیدار مدیرعامل راه آهن با استاندار زنجان

    در پایان سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن به استان زنجان ، سعید رسولی در دیدار با استاندار این استان ، مسائل مختلف مربوط به خطوط ریلی کشور در این منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد .

    وی ، ظرفیت تولید ناوگان ریلی در داخل را در صنعت حمل ونقل ریلی کشور بسیار ارزشمند دانست و گفت : شرکت های سازنده واگن‌های باری ، مسافری ، لکوموتیو و قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت ریلی به خصوص شرکت ایریکو می توانند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کنند ، زیرا در صنعت ریلی کشور تکیه و اعتماد شرکت راه آهن به شرکت های داخلی است .




    مطالب مرتبط

    مهمات مبارزه با تحریم

    مهمات مبارزه با تحریم

    آنچه در شرایط تحریم و محدودیت‌ها ضرورت دارد ، تولید سامانه‌های «علائم الکترونیکی» است . در مورد بخش ریل هم ، اگر حمایت جدی از سوی تولیدکنندگان و سیاستگذاران در دستور کار قرار ...

    |

    ضرورت استفاده بهینه از لکوموتیوهای موجود در خطوط ریلی کشور

    ضرورت استفاده بهینه از لکوموتیوهای موجود در خطوط ریلی کشور

    بهبود وضعیت ناوگان باری و مسافری از مهم ترین برنامه های شرکت راه آهن در این بخش است و انتظار داریم با توجه به قراردادهای تعمیر و نگهداری با شرکت های پیمانکاری تعداد واگن ها و لکوموتیوهای مناسب در شبکه افزایش یابد .

    |

    بررسی آخرین وضعیت راه‌آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان

    بررسی آخرین وضعیت راه‌آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان

    در این جلسه آخرین وضعیت پروژه ریلی سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان بررسی و مقرر شد ، سناریوهای مختلف نحوه کاهش هزینه احداث فازهای اول و دوم این خط ریلی تدوین و بررسی شود و سناریوی منتخب برای ارائه به معاون اول ریاست‌جمهوری انتخاب شود .

    |

    برگزاری ایده بازار حمل و نقل ریلی بستری مناسب برای انجام سرمایه گذاری استارتاپ ها

    برگزاری ایده بازار حمل و نقل ریلی بستری مناسب برای انجام سرمایه گذاری استارتاپ ها

    هدف ما از برگزاری رویداد بزرگ ایده بازار صنعت حمل ونقل ریلی ، جمع آوری ایده های خلاقانه و نوآورانه در این بخش است و مراکز علمی و دانشگاهی، متخصصان فن و کارشناسان می توانند در فراخوان عمومی طرح های خود را در این زمینه ارائه کنند .

    |

    نظرات کاربران