در حال بارگذاری ...

پیشرفت قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی سازی صنعت حمل و نقل ریلی

وزارت صنعت ، معدن و تجارت همواره از تولید داخل حمایت می‌کند و هرجا قطعه‌سازان بتوانند قطعه مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی را تولید کنند از واردات آن به کشور جلوگیری خواهیم کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : در ۱۰ سال آینده حمل و نقل ریلی کشور به ۴۰ هزار دستگاه واگن باری ، مسافری و لکوموتیو نیاز دارد و شرکتهای داخلی برای تولید این ناوگان ، باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند .

رضا رحمانی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران افزود : توانمندی امروز شرکت های تولید کننده تجهیزات و صنایع ریلی به ما نشان می دهد که تا کنون پیشرفت های خوبی در این عرصه وجود داشته است و در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی سازی این صنعت ، پیشرفت شرکت‌های ایرانی بسیار قابل توجه بوده است . خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در کشور تاکید دارند و تاکنون نیز در این عرصه طرح های ریلی بسیار خوبی به اجرا درآمده و تمام شرکتهای واگن سازی در ۱۰ سال آینده باید از ظرفیت‌های کامل خود استفاده کنند .

رحمانی یادآور شد : هم اکنون در بخش واگن سازی مسافری به ۷۵ درصد بومی سازی رسیده‌ایم و در حوزه تولید واگن‌های باری نیز ۸۵ درصد داخلی سازی شده و در زمینه تولید واگن‌های مترو نیز پیشرفت های داخلی به ۳۳ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که داخلی‌سازی واگن‌های مسافری و باری همواره روند رو به رشدی را طی می‌کند . ساخت ۸۵ درصد واگنهای باری در داخل کشور نشان می دهد داخلی سازی واگن های باری در کشور محقق شده است .

رحمانی گفت : وزارت صنعت ، معدن و تجارت همواره از تولید داخل حمایت می‌کند و هرجا قطعه‌سازان بتوانند قطعه مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی را تولید کنند از واردات آن به کشور جلوگیری خواهیم کرد . در صورتی که قطعه ای در داخل تولید شود تمام شرکت‌های ریلی ملزم به خرید از شرکت های داخلی هستند و هر چه قطعه بیشتری در داخل تولید شود از واردات آن بی نیاز خواهیم شد و با این سیاست تولیدکنندگان داخلی با فراغ بال بیشتری نسبت به افزایش تولید تجهیزات و صنایع ریلی برنامه ریزی خواهند کرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

|

نظرات کاربران