در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی سازی صنعت حمل و نقل ریلی

    وزارت صنعت ، معدن و تجارت همواره از تولید داخل حمایت می‌کند و هرجا قطعه‌سازان بتوانند قطعه مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی را تولید کنند از واردات آن به کشور جلوگیری خواهیم کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : در ۱۰ سال آینده حمل و نقل ریلی کشور به ۴۰ هزار دستگاه واگن باری ، مسافری و لکوموتیو نیاز دارد و شرکتهای داخلی برای تولید این ناوگان ، باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند .

    رضا رحمانی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران افزود : توانمندی امروز شرکت های تولید کننده تجهیزات و صنایع ریلی به ما نشان می دهد که تا کنون پیشرفت های خوبی در این عرصه وجود داشته است و در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی سازی این صنعت ، پیشرفت شرکت‌های ایرانی بسیار قابل توجه بوده است . خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در کشور تاکید دارند و تاکنون نیز در این عرصه طرح های ریلی بسیار خوبی به اجرا درآمده و تمام شرکتهای واگن سازی در ۱۰ سال آینده باید از ظرفیت‌های کامل خود استفاده کنند .

    رحمانی یادآور شد : هم اکنون در بخش واگن سازی مسافری به ۷۵ درصد بومی سازی رسیده‌ایم و در حوزه تولید واگن‌های باری نیز ۸۵ درصد داخلی سازی شده و در زمینه تولید واگن‌های مترو نیز پیشرفت های داخلی به ۳۳ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که داخلی‌سازی واگن‌های مسافری و باری همواره روند رو به رشدی را طی می‌کند . ساخت ۸۵ درصد واگنهای باری در داخل کشور نشان می دهد داخلی سازی واگن های باری در کشور محقق شده است .

    رحمانی گفت : وزارت صنعت ، معدن و تجارت همواره از تولید داخل حمایت می‌کند و هرجا قطعه‌سازان بتوانند قطعه مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی را تولید کنند از واردات آن به کشور جلوگیری خواهیم کرد . در صورتی که قطعه ای در داخل تولید شود تمام شرکت‌های ریلی ملزم به خرید از شرکت های داخلی هستند و هر چه قطعه بیشتری در داخل تولید شود از واردات آن بی نیاز خواهیم شد و با این سیاست تولیدکنندگان داخلی با فراغ بال بیشتری نسبت به افزایش تولید تجهیزات و صنایع ریلی برنامه ریزی خواهند کرد .




    مطالب مرتبط

    مهمات مبارزه با تحریم

    مهمات مبارزه با تحریم

    آنچه در شرایط تحریم و محدودیت‌ها ضرورت دارد ، تولید سامانه‌های «علائم الکترونیکی» است . در مورد بخش ریل هم ، اگر حمایت جدی از سوی تولیدکنندگان و سیاستگذاران در دستور کار قرار ...

    |

    ضرورت استفاده بهینه از لکوموتیوهای موجود در خطوط ریلی کشور

    ضرورت استفاده بهینه از لکوموتیوهای موجود در خطوط ریلی کشور

    بهبود وضعیت ناوگان باری و مسافری از مهم ترین برنامه های شرکت راه آهن در این بخش است و انتظار داریم با توجه به قراردادهای تعمیر و نگهداری با شرکت های پیمانکاری تعداد واگن ها و لکوموتیوهای مناسب در شبکه افزایش یابد .

    |

    بررسی آخرین وضعیت راه‌آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان

    بررسی آخرین وضعیت راه‌آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان

    در این جلسه آخرین وضعیت پروژه ریلی سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان بررسی و مقرر شد ، سناریوهای مختلف نحوه کاهش هزینه احداث فازهای اول و دوم این خط ریلی تدوین و بررسی شود و سناریوی منتخب برای ارائه به معاون اول ریاست‌جمهوری انتخاب شود .

    |

    برگزاری ایده بازار حمل و نقل ریلی بستری مناسب برای انجام سرمایه گذاری استارتاپ ها

    برگزاری ایده بازار حمل و نقل ریلی بستری مناسب برای انجام سرمایه گذاری استارتاپ ها

    هدف ما از برگزاری رویداد بزرگ ایده بازار صنعت حمل ونقل ریلی ، جمع آوری ایده های خلاقانه و نوآورانه در این بخش است و مراکز علمی و دانشگاهی، متخصصان فن و کارشناسان می توانند در فراخوان عمومی طرح های خود را در این زمینه ارائه کنند .

    |

    نظرات کاربران