در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی سازی صنعت حمل و نقل ریلی

    وزارت صنعت ، معدن و تجارت همواره از تولید داخل حمایت می‌کند و هرجا قطعه‌سازان بتوانند قطعه مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی را تولید کنند از واردات آن به کشور جلوگیری خواهیم کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : در ۱۰ سال آینده حمل و نقل ریلی کشور به ۴۰ هزار دستگاه واگن باری ، مسافری و لکوموتیو نیاز دارد و شرکتهای داخلی برای تولید این ناوگان ، باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند .

    رضا رحمانی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران افزود : توانمندی امروز شرکت های تولید کننده تجهیزات و صنایع ریلی به ما نشان می دهد که تا کنون پیشرفت های خوبی در این عرصه وجود داشته است و در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی سازی این صنعت ، پیشرفت شرکت‌های ایرانی بسیار قابل توجه بوده است . خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در کشور تاکید دارند و تاکنون نیز در این عرصه طرح های ریلی بسیار خوبی به اجرا درآمده و تمام شرکتهای واگن سازی در ۱۰ سال آینده باید از ظرفیت‌های کامل خود استفاده کنند .

    رحمانی یادآور شد : هم اکنون در بخش واگن سازی مسافری به ۷۵ درصد بومی سازی رسیده‌ایم و در حوزه تولید واگن‌های باری نیز ۸۵ درصد داخلی سازی شده و در زمینه تولید واگن‌های مترو نیز پیشرفت های داخلی به ۳۳ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که داخلی‌سازی واگن‌های مسافری و باری همواره روند رو به رشدی را طی می‌کند . ساخت ۸۵ درصد واگنهای باری در داخل کشور نشان می دهد داخلی سازی واگن های باری در کشور محقق شده است .

    رحمانی گفت : وزارت صنعت ، معدن و تجارت همواره از تولید داخل حمایت می‌کند و هرجا قطعه‌سازان بتوانند قطعه مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی را تولید کنند از واردات آن به کشور جلوگیری خواهیم کرد . در صورتی که قطعه ای در داخل تولید شود تمام شرکت‌های ریلی ملزم به خرید از شرکت های داخلی هستند و هر چه قطعه بیشتری در داخل تولید شود از واردات آن بی نیاز خواهیم شد و با این سیاست تولیدکنندگان داخلی با فراغ بال بیشتری نسبت به افزایش تولید تجهیزات و صنایع ریلی برنامه ریزی خواهند کرد .




    مطالب مرتبط

    حمایت دیوان محاسبات کشور از رونق و توسعه حمل و نقل ریلی در کشور

    حمایت دیوان محاسبات کشور از رونق و توسعه حمل و نقل ریلی در کشور

    جایگاه صنعت حمل و نقل ریلی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در کشور در کلاس جهانی است و در حوزه بین‌الملل باید با توسعه خطوط ریلی طوری برنامه ریزی شود تا زائران ایرانی و خارجی بتوانند به سهولت از قطار برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین استفاده کنند .

    |

    محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده خدمات حمل‌ونقل ریلی با نرخ صفر درصد

    محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده خدمات حمل‌ونقل ریلی با نرخ صفر درصد

    در نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی ، خدمات ، تجهیزات و صنایع وابسته ، جهت‌گیری و عظم رآه‌هن برای کاهش وابستگی به خارج مشهود بود ، اما نیازمند حمایت است و در صورتی که هماهنگی با دستگاه‌های مختلف بیشتر شود امسال حتما سال فرصت‌ها خواهد بود .

    |

    بهره برداری از فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی ایستگاه راه آهن بناب

    بهره برداری از فیدر تخلیه و بارگیری ترکیبی ایستگاه راه آهن بناب

    برای آماده سازی فیدر بناب ۱.۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و طبق برنامه ریزی این فیدر در مدت دو ماه آماده عملیات تخلیه و بارگیری شده است و به طور متوسط روزانه ۳۰ واگن باری می تواند در این فیدر تخلیه و یا بارگیری شود .

    |

    تولید لکوموتیو باری و سوزن دو دستاورد مهم صنعت حمل ونقل ریلی

    تولید لکوموتیو باری و سوزن دو دستاورد مهم صنعت حمل ونقل ریلی

    تمام سازه های مورد نیاز این لکوموتیو از جمله طراحی ، ساخت سیستم های کنترل ، ترمز الکترونیک پنوماتیک ، کابین بوژی و تست های استاتیک آن در شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا انجام شده و می تواند تا ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت در خطوط ریلی کشور نسبت به جابجایی بار اقدام کند .

    |

    نظرات کاربران