در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات بهسازی راه اصلی جم - پالایشگاه گاز فجر شهرستان جم

بهسازی مسیر با هدف اصلاح مشخصات هندسی شامل افزایش شعاع قوسی افقی مسیر به حداقل ۲۵۰ متر به منظور افزایش دید و نیز کاهش شیب طولی مسیر به حداکثر ۶ درصد اجرایی شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، صبح امروز ، چهارشنبه ۲۲ خردادماه با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌ها و نماینده شهرهای جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی عملیات بهسازی راه اصلی جم - پالایشگاه گاز فجر جم آغاز شد .

محمدرضا کدخدازاده مسیر این پروژه را در جنوب شرق استان بوشهر در محدوده شهرستان جم اعلام کرد و گفت : این محور مسیر ارتباطی بین شهرهای ریز ، انارستان و پالایشگاه جم با شهر جم است و  با توجه به ترافیک بالای این مسیر بهسازی آن نقش موثری در افزایش ایمنی ، سرعت و کاهش طول مسیر ارتباطی با پالایشگاه دارد . عملیات بهسازی از خروجی شهر جم تا روستای قائدی در گذشته مطالعه شده و بخشی از آن نیز از شهر جم تا روستای بابا مبارکی به صورت چهارخطه و از میدان تا ابتدای ورودی تل قلعه به صورت دو خطه بهسازی شده است .

کدخدازاده با اشاره به طول ۱۵ و نیم کیلومتری مسیر ادامه داد : بهسازی مسیر با هدف اصلاح مشخصات هندسی شامل افزایش شعاع قوسی افقی مسیر به حداقل ۲۵۰ متر به منظور افزایش دید و نیز کاهش شیب طولی مسیر به حداکثر ۶ درصد اجرایی شده است . در این عملیات همچنین تعداد ۱۵ دستگاه آبروی جدید احداث خواهد شد و ۲۷ دستگاه آبرو نیز تعریض می‌شود .

وی اعتبار مورد نیاز برای این طرح را ۷۰۰ میلیارد ریال دانست و افزود : به منظور اجرایی شدن این پروژه ۵۲۰ هزار متر مکعب خاکبرداری ترانشه ، ۳۸۰ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۳۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع قالب بندی، ۱۳۰ تن آرماتور ، ۳۴ هزار متر مکعب بتن ریزی ، ۴۱ هزار تن آسفالت ، ۳۱ هزار متر مکعب زیراساس و ۲۴ هزار متر مکعب اساس صورت خواهد گرفت .




مطالب مرتبط

افتتاح ۶۲ کیلومتر راه و بزرگراه در استان آذربایجان غربی ، ۵۵ کیلومتردر استان بوشهر ، ۶۸ کیلومتر در استان خراسان جنوبی ، ۹۷ کیلومتر در استان کرمان ، ۵۱ کیلومتر در استان خوزستان ، ۶۸ کیلومتر در استان مرکزی ، ۵۰ کیلومتر در استان چهارمحال و بختیاری ، ۱۴ کیلومتر در استان خراسان ...

|

۳۱ کیلومتر از این بزرگراه در محدوده بنارویه تا گردنه دارابی از سوی شرکت ساخت و توسعه پیمان سپاری شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات ۱۳ کیلومتر از مسیر در محدوده روستای بریز به عنوان اولویت اول اجرایی شده است .

|

تکمیل ۲۰ کیلومتر باقیمانده از محور ١٨٠ کیلومتری میانه - میاندوآب ، محور قزوین - الموت به طول ۶۲ کیلومتر ، از مهمترین برنامه هایی است که در شرکت ساخت در برنامه تکمیل قرار دارد .

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

نظرات کاربران