در حال بارگذاری ...

رونق اقتصادی محور شرق با راه اندازی و پایداری خطوط دریایی

در آبان ماه سال ۹۵ با افتتاح این ترمینال بخش اول سفرهای دریایی بین ایران و عمان راه اندازی شد که تا اواخر فروردین سال ۹۶ حدود یک هزار مسافر بین دو کشور تردد داشتند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت : راه اندازی و پایداری خطوط دریایی موجب رونق اقتصادی محور شرق خواهد شد .

بهروز آقایی در بازدید علی اصغر مونسان ؛ رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری که از ترمینال بین المللی مسافر دریایی شهید کلانتری چابهار ، افزود : راه اندازی و پایداری خطوط دریایی موجب رونق اقتصادی محور شرق و انتفاع مردم منطقه خواهد شد .

وی بیان کرد : طی سال هایی که تبادلات مسافری دریایی بین ایران و کشورهای همسایه برقرار نبوده است، ساختمان ترمینال مسافری به حالت اداری تغییر کاربری یافته و مجددا در سال ۹۵ به عنوان بزرگترین و‌ مجهزترین ترمینال مسافر دریایی بین المللی به بهره برداری رسید . در آبان ماه سال ۹۵ با افتتاح این ترمینال بخش اول سفرهای دریایی بین ایران و عمان راه اندازی شد که تا اواخر فروردین سال ۹۶ حدود یک هزار مسافر بین دو کشور تردد داشتند .

آقایی ضمن تشریح سایر قابلیت های این ترمینال با زیربنای حدود ۴۰۰۰ هزار مترمربع و ۶۰۰ مسافر همزمان خواستار مشارکت و مساعدت هرچه بیشتر سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در جهت پایداری خط دریایی ایران و عمان شد .




مطالب مرتبط

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

|

فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، طی فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ، معادل ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۶۴ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد ۶۱ درصدی ...

|

نظرات کاربران