در حال بارگذاری ...

افزایش ۸۰ درصدی ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) با راه اندازی ترمینال گالری سلام

بکارگیری پیمانکاران داخلی و استفاده از تجهیزات ساخت شرکت های ایرانی در این ترمینال موجب شد تا علاوه بر ایجاد خودباوری در صنعت فرودگاهی ، به رونق تولید ملی نیز کمک شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از افزایش ۸۰ درصدی ظرفیت فرودگاه امام (ره) با راه اندازی ترمینال گالری سلام خبر داد .

محمدرضا کریمیان با اشاره به انجام آزمون های عملیاتی برای راه اندازی ترمینال گفت : با انجام موفق آزمون های عملیاتی ، آماده بهره برداری از پروژه ترمینال گالری سلام در آینده نزدیک هستیم .

کریمیان اظهار داشت ساخت ترمینال گالری سلام در راستای عمل به برنامه توسعه ٣٠ ساله شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شده و پس از بهره برداری از این پروژه، طراحی و ساخت ترمینال ایران شهر که فاز نخست آن ظرفیت اعزام و پذیرش سالانه ٢٥ میلیون مسافر را دارد و در فاز نهایی این عدد به حدود یکصد میلیون مسافر خواهد رسید در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد .

وی گفت : با بهره برداری از ترمینال گالری سلام ، ظرفیت فرودگاه بین المللی امام (ره) ۸۰ درصد بیشتر خواهد شد که این مساله موجب می شود تا امکان افزایش تعداد پروازها و پذیرش مسافر بیشتر در این فرودگاه فراهم گردد ، رشد تعداد پروازها و مسافر ، توسعه صنعت گردشگری که نقش مهمی در اعتلای اقتصاد کشور دارد را رقم خواهد زد .

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به استفاده از سرمایه گذار داخلی برای ساخت ترمینال گالری سلام گفت : بکارگیری پیمانکاران داخلی و استفاده از تجهیزات ساخت شرکت های ایرانی در این ترمینال موجب شد تا علاوه بر ایجاد خودباوری در صنعت فرودگاهی ، به رونق تولید ملی نیز کمک شود .

این مقام مسئول افزود : پس از بهره برداری از ترمینال گالری سلام ، این ظرفیت نیز ایجاد خواهد شد تا برخی از پروازهای داخلی از فرودگاه امام (ره) انجام شود و با توجه به عدم محدودیت زمانی برای نشست و برخاست پروازها در این فرودگاه ، خلا پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد نیز پر خواهد شد .




مطالب مرتبط

         

|

         

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد : در ایام تعطیلات عید فطر نیز حدود ۱۰۰۰ پرواز انجام شده و هیچ پروازی در این چند ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی به ...

|

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

|

نظرات کاربران