در حال بارگذاری ...
  • نقش محوری و کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای سند آمایش مراکز لجستیک

    صرف اجرای یک سند ، بدون در نظر گرفتن اینکه قرار است چه ارزشی ایجاد شود و چه مزیتی قرار است به وجود بیاید ، نمی تواند سبب استقبال بخش خصوصی به عنوان بهره برداران واقعی از این مراکز شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه "سند آمایش مراکز لجستیک" به درستی تعیین شده است ، تاکید کرد : اجرایی کردن این سند با هدف احصای هدف غایی کشور در این زمینه ، مستلزم مطالعه دقیق و جامع است .

    محمد راستاد در نشست "هم اندیشی برای یافتن راهکارهای اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در ۶ پهنه تحت مسئولیت سازمان بنادر" خاطرنشان کرد : مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشند و بتوانند  خلاهای که وجود دارد  را پر کنند و از سوی مزیت های هم داشته باشند. قطعا چنین فضایی به صورت دستوری ایجاد نمی شود . صرف اجرای یک سند ، بدون در نظر گرفتن اینکه قرار است چه ارزشی ایجاد شود و چه مزیتی قرار است به وجود بیاید ، نمی تواند سبب استقبال بخش خصوصی به عنوان بهره برداران واقعی از این مراکز شود . اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیکی نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود .

    وی با بیان نقش محوری و کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرا سند آمایش مراکز لجستیک ، اظهار داشت : سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری کشور باید در اجرایی کردن سند آمایش مراکز لجستیکی از تجربیات بنادر مهم و عمده دنیا - خصوصا بنادری که از حیث جغرافیایی با بنادر کشور همخوان هستند - استفاده کند .

    مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه از لحاظ الگوی قرارداد های سرمایه گذاری در مراکز لجستیکی ، کمترین دغدغه و نگرانی وجود دارد ، گفت : غالب طرح ها و قراردادهای موجود سرمایه گذاری در بنادر ، قابل تعمیم به مراکز لجستیکی است که در خارج از چارچوب و فنس بندر قرار دارند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با رد این دیدگاه که مراکز لجستیکی به رویه خاص گمرکی نیاز دارند ، تاکید کرد : در مطالعات تطبیقی باید از تجربیات و دانش شرکت های بین المللی بیشتر استفاده کنیم .




    مطالب مرتبط

    تعمیرات شناورهای مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی توسط مهندسین داخلی

    تعمیرات شناورهای مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی توسط مهندسین داخلی

    اصلاحاتی در طرح توسعه و حمایت از صنایع دریایی در حال ایجاد است که موانع و ضعف‌هایی که در قانون قبلی رفع نشده است را اصلاح کرده و قوانین به واقعیت‌ نزدیک کنیم تا صندوق هم رسالت خود را به درستی انجام دهد .

    |

    ابلاغ به ۲ شرکت بزرگ دولتی برای انتقال کالا از طریق بندر چابهار

    ابلاغ به ۲ شرکت بزرگ دولتی برای انتقال کالا از طریق بندر چابهار

    با توجه به ابلاغ ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد هماهنگی های اقتصادی دولت و اقدام های توسعه ای انجام شده در بندر چابهار، جهش این بندر در دستور کار است و باید به دنبال ترافیک بار در این بندر استراتژیک باشیم .

    |

    تصویب و اجرای طرح ملی کارورزی اصولی دانشجویان غیر بورسیه در شرکت ملی نفت کش

    تصویب و اجرای طرح ملی کارورزی اصولی دانشجویان غیر بورسیه در شرکت ملی نفت کش

    در گذشته همه دانشجویان دریانوردی دانشگاه ها و موسسات آموزش دریانوردی کشور ؛ بورسیه خطوط کشتیرانی بودند و لذا مشکلی برای هزینه کارورزی آنان وجود نداشت ؛ اما اکنون با معضل هزینه کارورزی جامعه آماری ۷۰ درصدی مواجه هستیم .

    |

    تخفیف ۲۰ درصدی برای فعالیت صاحبان بار در بنادر کوچک

    تخفیف ۲۰ درصدی برای فعالیت صاحبان بار در بنادر کوچک

    طی چند سال اخیر نقش بنادر کوچک در تجارت دریایی کشور بیشتر شده و سرمایه گذاری بیشتری در این بنادر در دستور کار قرار گرفته است که بر همین اساس تصور می کنیم سهم این بنادر در میزان کالاهای مبادلاتی افزایش یافته باشد .

    |

    نظرات کاربران