تکمیل عملیات زیرسازی راه آهن همدان - سنندج تا پایان سال ۱۳۹۹
همزمان با اجرای روسازی خرید ریل مورد نیاز و انتخاب پیمانکار نیز در دست اقدام است و امسال به پیمان خواهد رفت که امیدواریم اوایل سال آینده اجرای عملیات روسازی مسیر نیز آغاز شود .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، عباس خطیبی در بازدید از راهآهن همدان - سنندج گفت : در راستای اتصال مراکز استانها به شبکه ریلی کشور و تکمیل این مسیر ریلی برنامهریزی شده است تا عملیات زیرسازی همدان تا سنندج تا پایان سال ۱۳۹۹ تکمیل و به موازات آن عملیات اجرایی ساخت ایستگاههای مسیر نیز آغاز شود .
عباس خطیبی گفت : در راستای اتصال مراکز استانها به شبکه ریلی کشور و بهرهبرداری از خطآهن تهران - همدان در اردیبهشت ماه سال ۹۶ ، اتصال استان کردستان به مرکزیت شهر سنندج در طرح راهآهن تهران - همدان - سنندج تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد .
معاون ساخت و توسعه راهآهن ، بنادر و فرودگاهها با اشاره به هدفگذاری صورت گرفته توضیح داد : در حال حاضر فاز نهایی عملیات تکمیلی خطآهن تهران - همدان و ایستگاههای نوبران ، فامنین و همدان در دست اقدام است و عملیات زیرسازی در محدوده همدان تا سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در بخش زیرسازی نیز در حال پیگیری است . این محدوده در سه قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول به طول ۶۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصد در بخش زیرسازی ، قطعه دو به طول ۵۶ کیلومتر با۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر که زیرسازی آن ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.
خطیبی با تاکید بر اهمیت تامین به موقع اعتبارات پروژه در پیشبرد برنامهها اعلام کرد : برنامهریزی شده است تا عملیات زیرسازی این مسیر ریلی تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد و به موازات آن در سالجاری برگزاری مناقصه به منظور ساخت ایستگاههای بهار، قروه، دهگلان و سنندج در دستور کار قرار دارد . ظرف چند ماه آینده مناقصه ساخت ایستگاهها برگزار و اواخر امسال نیز ساخت همزمان این چهار ایستگاه آغاز خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راهآهن ، بنادر و فرودگاهها در خصوص عملیات روسازی مسیر نیز بیان داشت : همزمان با اجرای روسازی خرید ریل مورد نیاز و انتخاب پیمانکار نیز در دست اقدام است و امسال به پیمان خواهد رفت که امیدواریم اوایل سال آینده اجرای عملیات روسازی مسیر نیز آغاز شود .