در حال بارگذاری ...

عرضه بسته های مشوق برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی

در حوزه ریلی نرخ بازدهی مناسبی را طراحی کرده ایم که معادل نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه ۲ درصد اضافی است که آن را به عنوان کف بازدهی سرمایه گذاری در این بخش تضمین کرده ایم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد شرکت راه آهن گفت : برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی ، شرکت راه آهن ۳ بسته مشوق های سرمایه گذاری در این بخش عرضه کرده است .

نوراله بیرانوند در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ، صنایع و تجهیزات وابسته در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت راه آهن در تعامل با شرکت ها دو موضوع حاکمیتی و منافع ذی نفعان را در نظر دارد ، افزود: به منظور جذب سرمایه گذاری و رفع موانع آن راه آهن در سه بسته سرمایه گذاری آماده کرده و همواره به دنبال تضمین امنیت سرمایه گذاری و سود منافع آن در این حوزه است .

وی با بیان اینکه تمرکز راه آهن بر این است که سازنده ها تولیدات باکیفیت داخلی تولید کرده و شرکت های داخلی آن را خریداری کنند، اظهار داشت : راه آهن به دنبال آن است که برای تسهیل سرمایه گذاری در حوزه تامین ناوگان و زیر ساخت های حمل و نقل ریلی بسترهای مناسیب را برای سرمایه گذاران آماده کند .

بیرانوند با اشاره به مشوق های سرمایه گذاری در شرکت راه آهن و صنعت حمل و نقل ریلی گفت : در این راستا بسته اول مربوط به سلسله اقداماتی است که منجر به افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی می شود .

وی با تاکید بر اینکه هر صنعتی برای جذب سرمایه گذار نیازمند آن است تا بازدهی سرمایه گذاری را به اندازه کافی تضمین کند ، افزود : نرخ بازده سرمایه گذاری طرحها به عنوان معیار سرمایه گذاری باید نسبت به سایر رقبا رقابتی باشد که در قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی و برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره شده است . در حوزه ریلی نرخ بازدهی مناسبی را طراحی کرده ایم که معادل نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه ۲ درصد اضافی است که آن را به عنوان کف بازدهی سرمایه گذاری در این بخش تضمین کرده ایم .

وی با بیان اینکه در حوزه قطارهای باری، لوکوموتیو و ایستگاه ها نرخ های بازدهی سرمایه مناسبی را تهیه کردیم ، گفت : در مورد اقدامات بخش دوم برای سرمایه گذاران در طرح های اولویت دار مانند تامین واگن های نو نیازهای خود را اعلام کرده ایم و برای تشویق شرکت های بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری در این بخش آنها را در حوزه مسافری از پرداخت حق دسترسی کاملاً معاف کرده ایم و در حوزه باری نیز حق دسترسی را از ۵۷ درصد به ۲۰ درصد کاهش داده ایم و درصورتی که در حوزه باری از واگن نو استفاده کنند حق دسترسی آنها ، به صورت نمادین یک ریال تعیین شده است .

بیرانوند با اشاره به اینکه تا کنون از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید استفاده خوبی را کرده ایم ، گفت: درحال حاضر به ازای هر تن کیلومتر ۱.۳ سنت دلار و هر نفر کیلومتر ۷۳ صدم سنت دلار از محل صرفه جویی مصرف سوخت توسط وزارت نفت به راه آهن اختصاص می یابد و راه آهن نیز آن را به نفع شرکت های سرمایه گذار در این بخش استفاده می کند . سازوکار اجرایی هم برای بازپرداخت به موقع اقساط سرمایه گذاران از بازار سرمایه ، صندوق توسعه ملی و فاینانس در نظر گرفته ایم و در جاهایی که خریدار خدمت هستیم با امضای قراردادهای بلند مدت ریسک تجاری این خدمات را کاهش می دهم .

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در مورد بخش سوم تسهیلات سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی گفت : بخش سوم مربوط به مشارکت در تامین مالی است که با استفاده از تبصره ۱۹ با سه بانک صادرات ، آینده و وایران و ونزوئلا برای پذیرش عاملیت توافق کرده ایم .

وی از تقاضای سرمایه گذاری برای تامین ۱۰ هزار واگن در صنعت حمل و نقل ریلی خبر داد و گفت : این نشان می دهد که مشوق های شرکت راه آهن توانسته انگیزه های خوبی را برای انجام سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کند .




مطالب مرتبط

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است ، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی ، رد مال ، جزای نقدی و زندان محکوم شده است . همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان ، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند ، طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیط مطابق با نام و نام ...

|

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است .

|

نظرات کاربران