در حال بارگذاری ...
  • عرضه بسته های مشوق برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی

    در حوزه ریلی نرخ بازدهی مناسبی را طراحی کرده ایم که معادل نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه ۲ درصد اضافی است که آن را به عنوان کف بازدهی سرمایه گذاری در این بخش تضمین کرده ایم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد شرکت راه آهن گفت : برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی ، شرکت راه آهن ۳ بسته مشوق های سرمایه گذاری در این بخش عرضه کرده است .

    نوراله بیرانوند در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ، صنایع و تجهیزات وابسته در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت راه آهن در تعامل با شرکت ها دو موضوع حاکمیتی و منافع ذی نفعان را در نظر دارد ، افزود: به منظور جذب سرمایه گذاری و رفع موانع آن راه آهن در سه بسته سرمایه گذاری آماده کرده و همواره به دنبال تضمین امنیت سرمایه گذاری و سود منافع آن در این حوزه است .

    وی با بیان اینکه تمرکز راه آهن بر این است که سازنده ها تولیدات باکیفیت داخلی تولید کرده و شرکت های داخلی آن را خریداری کنند، اظهار داشت : راه آهن به دنبال آن است که برای تسهیل سرمایه گذاری در حوزه تامین ناوگان و زیر ساخت های حمل و نقل ریلی بسترهای مناسیب را برای سرمایه گذاران آماده کند .

    بیرانوند با اشاره به مشوق های سرمایه گذاری در شرکت راه آهن و صنعت حمل و نقل ریلی گفت : در این راستا بسته اول مربوط به سلسله اقداماتی است که منجر به افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی می شود .

    وی با تاکید بر اینکه هر صنعتی برای جذب سرمایه گذار نیازمند آن است تا بازدهی سرمایه گذاری را به اندازه کافی تضمین کند ، افزود : نرخ بازده سرمایه گذاری طرحها به عنوان معیار سرمایه گذاری باید نسبت به سایر رقبا رقابتی باشد که در قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی و برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره شده است . در حوزه ریلی نرخ بازدهی مناسبی را طراحی کرده ایم که معادل نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه ۲ درصد اضافی است که آن را به عنوان کف بازدهی سرمایه گذاری در این بخش تضمین کرده ایم .

    وی با بیان اینکه در حوزه قطارهای باری، لوکوموتیو و ایستگاه ها نرخ های بازدهی سرمایه مناسبی را تهیه کردیم ، گفت : در مورد اقدامات بخش دوم برای سرمایه گذاران در طرح های اولویت دار مانند تامین واگن های نو نیازهای خود را اعلام کرده ایم و برای تشویق شرکت های بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری در این بخش آنها را در حوزه مسافری از پرداخت حق دسترسی کاملاً معاف کرده ایم و در حوزه باری نیز حق دسترسی را از ۵۷ درصد به ۲۰ درصد کاهش داده ایم و درصورتی که در حوزه باری از واگن نو استفاده کنند حق دسترسی آنها ، به صورت نمادین یک ریال تعیین شده است .

    بیرانوند با اشاره به اینکه تا کنون از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید استفاده خوبی را کرده ایم ، گفت: درحال حاضر به ازای هر تن کیلومتر ۱.۳ سنت دلار و هر نفر کیلومتر ۷۳ صدم سنت دلار از محل صرفه جویی مصرف سوخت توسط وزارت نفت به راه آهن اختصاص می یابد و راه آهن نیز آن را به نفع شرکت های سرمایه گذار در این بخش استفاده می کند . سازوکار اجرایی هم برای بازپرداخت به موقع اقساط سرمایه گذاران از بازار سرمایه ، صندوق توسعه ملی و فاینانس در نظر گرفته ایم و در جاهایی که خریدار خدمت هستیم با امضای قراردادهای بلند مدت ریسک تجاری این خدمات را کاهش می دهم .

    معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در مورد بخش سوم تسهیلات سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی گفت : بخش سوم مربوط به مشارکت در تامین مالی است که با استفاده از تبصره ۱۹ با سه بانک صادرات ، آینده و وایران و ونزوئلا برای پذیرش عاملیت توافق کرده ایم .

    وی از تقاضای سرمایه گذاری برای تامین ۱۰ هزار واگن در صنعت حمل و نقل ریلی خبر داد و گفت : این نشان می دهد که مشوق های شرکت راه آهن توانسته انگیزه های خوبی را برای انجام سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کند .




    مطالب مرتبط

    بهره برداری از بزرگترین خط تولید و تست واگن مترو در کشور

    بهره برداری از بزرگترین خط تولید و تست واگن مترو در کشور

    این خط تولید و تست واگن مترو با هدف تکمیل محصولات تولیدی در شرکت ایریکو با مجموع سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون یورو که از این میزان ۱۰۶ میلیون یورو مربوط به تست واگن مترو است ، با ظرفیت تولید ۲۳۰ رام واگن مترو در یک شیفت و اشتغالزایی ۵۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۳ هزار نفر غیرمستقیم افتتاح ...

    |

    توسعه و تقویت حمل و نقل ریلی اصلی ترین وظیفه شرکت راه آهن

    توسعه و تقویت حمل و نقل ریلی اصلی ترین وظیفه شرکت راه آهن

    برای افزایش بهره وری می توانیم با انجام طرح های کوچک و پربازده کارهای بزرگی را انجام دهیم و نیازی نیست همیشه به دنبال طرح های بزرگ با هزینه بالا باشیم . در این راستا استفاده از تولیدات داخلی به منظور ایجاد اشتغال در دستور کار راه آهن قرار گرفته است .

    |

    تشریح برنامه‌های آموزشی ‌شرکت راه‌آهن در سال ۹۸

    تشریح برنامه‌های آموزشی ‌شرکت راه‌آهن در سال ۹۸

    شرکت‌هایی که مجری برگزاری دوره‌های آموزشی راه‌آهن هستند ، سطح‌بندی و ارزیابی شدند و اقداماتی نیز برای ارتقای سطح زبان‌های خارجی کارشناسان و مدیران در نظر گرفته‌ شده است که بر اساس یک مدل بین‌المللی تلاش خواهد شد ، با استفاده از توان مدرسین زیان داخلی، زبان‌های خارجی ...

    |

    نظرات کاربران