در حال بارگذاری ...
  • عرضه بسته های مشوق برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی

    در حوزه ریلی نرخ بازدهی مناسبی را طراحی کرده ایم که معادل نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه ۲ درصد اضافی است که آن را به عنوان کف بازدهی سرمایه گذاری در این بخش تضمین کرده ایم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد شرکت راه آهن گفت : برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی ، شرکت راه آهن ۳ بسته مشوق های سرمایه گذاری در این بخش عرضه کرده است .

    نوراله بیرانوند در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ، صنایع و تجهیزات وابسته در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت راه آهن در تعامل با شرکت ها دو موضوع حاکمیتی و منافع ذی نفعان را در نظر دارد ، افزود: به منظور جذب سرمایه گذاری و رفع موانع آن راه آهن در سه بسته سرمایه گذاری آماده کرده و همواره به دنبال تضمین امنیت سرمایه گذاری و سود منافع آن در این حوزه است .

    وی با بیان اینکه تمرکز راه آهن بر این است که سازنده ها تولیدات باکیفیت داخلی تولید کرده و شرکت های داخلی آن را خریداری کنند، اظهار داشت : راه آهن به دنبال آن است که برای تسهیل سرمایه گذاری در حوزه تامین ناوگان و زیر ساخت های حمل و نقل ریلی بسترهای مناسیب را برای سرمایه گذاران آماده کند .

    بیرانوند با اشاره به مشوق های سرمایه گذاری در شرکت راه آهن و صنعت حمل و نقل ریلی گفت : در این راستا بسته اول مربوط به سلسله اقداماتی است که منجر به افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی می شود .

    وی با تاکید بر اینکه هر صنعتی برای جذب سرمایه گذار نیازمند آن است تا بازدهی سرمایه گذاری را به اندازه کافی تضمین کند ، افزود : نرخ بازده سرمایه گذاری طرحها به عنوان معیار سرمایه گذاری باید نسبت به سایر رقبا رقابتی باشد که در قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی و برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره شده است . در حوزه ریلی نرخ بازدهی مناسبی را طراحی کرده ایم که معادل نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه ۲ درصد اضافی است که آن را به عنوان کف بازدهی سرمایه گذاری در این بخش تضمین کرده ایم .

    وی با بیان اینکه در حوزه قطارهای باری، لوکوموتیو و ایستگاه ها نرخ های بازدهی سرمایه مناسبی را تهیه کردیم ، گفت : در مورد اقدامات بخش دوم برای سرمایه گذاران در طرح های اولویت دار مانند تامین واگن های نو نیازهای خود را اعلام کرده ایم و برای تشویق شرکت های بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری در این بخش آنها را در حوزه مسافری از پرداخت حق دسترسی کاملاً معاف کرده ایم و در حوزه باری نیز حق دسترسی را از ۵۷ درصد به ۲۰ درصد کاهش داده ایم و درصورتی که در حوزه باری از واگن نو استفاده کنند حق دسترسی آنها ، به صورت نمادین یک ریال تعیین شده است .

    بیرانوند با اشاره به اینکه تا کنون از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید استفاده خوبی را کرده ایم ، گفت: درحال حاضر به ازای هر تن کیلومتر ۱.۳ سنت دلار و هر نفر کیلومتر ۷۳ صدم سنت دلار از محل صرفه جویی مصرف سوخت توسط وزارت نفت به راه آهن اختصاص می یابد و راه آهن نیز آن را به نفع شرکت های سرمایه گذار در این بخش استفاده می کند . سازوکار اجرایی هم برای بازپرداخت به موقع اقساط سرمایه گذاران از بازار سرمایه ، صندوق توسعه ملی و فاینانس در نظر گرفته ایم و در جاهایی که خریدار خدمت هستیم با امضای قراردادهای بلند مدت ریسک تجاری این خدمات را کاهش می دهم .

    معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در مورد بخش سوم تسهیلات سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی گفت : بخش سوم مربوط به مشارکت در تامین مالی است که با استفاده از تبصره ۱۹ با سه بانک صادرات ، آینده و وایران و ونزوئلا برای پذیرش عاملیت توافق کرده ایم .

    وی از تقاضای سرمایه گذاری برای تامین ۱۰ هزار واگن در صنعت حمل و نقل ریلی خبر داد و گفت : این نشان می دهد که مشوق های شرکت راه آهن توانسته انگیزه های خوبی را برای انجام سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کند .




    مطالب مرتبط

    نظرات کاربران