در حال بارگذاری ...
  • عرضه بسته های مشوق برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی

    در حوزه ریلی نرخ بازدهی مناسبی را طراحی کرده ایم که معادل نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه ۲ درصد اضافی است که آن را به عنوان کف بازدهی سرمایه گذاری در این بخش تضمین کرده ایم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد شرکت راه آهن گفت : برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی ، شرکت راه آهن ۳ بسته مشوق های سرمایه گذاری در این بخش عرضه کرده است .

    نوراله بیرانوند در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ، صنایع و تجهیزات وابسته در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت راه آهن در تعامل با شرکت ها دو موضوع حاکمیتی و منافع ذی نفعان را در نظر دارد ، افزود: به منظور جذب سرمایه گذاری و رفع موانع آن راه آهن در سه بسته سرمایه گذاری آماده کرده و همواره به دنبال تضمین امنیت سرمایه گذاری و سود منافع آن در این حوزه است .

    وی با بیان اینکه تمرکز راه آهن بر این است که سازنده ها تولیدات باکیفیت داخلی تولید کرده و شرکت های داخلی آن را خریداری کنند، اظهار داشت : راه آهن به دنبال آن است که برای تسهیل سرمایه گذاری در حوزه تامین ناوگان و زیر ساخت های حمل و نقل ریلی بسترهای مناسیب را برای سرمایه گذاران آماده کند .

    بیرانوند با اشاره به مشوق های سرمایه گذاری در شرکت راه آهن و صنعت حمل و نقل ریلی گفت : در این راستا بسته اول مربوط به سلسله اقداماتی است که منجر به افزایش سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی می شود .

    وی با تاکید بر اینکه هر صنعتی برای جذب سرمایه گذار نیازمند آن است تا بازدهی سرمایه گذاری را به اندازه کافی تضمین کند ، افزود : نرخ بازده سرمایه گذاری طرحها به عنوان معیار سرمایه گذاری باید نسبت به سایر رقبا رقابتی باشد که در قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی و برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره شده است . در حوزه ریلی نرخ بازدهی مناسبی را طراحی کرده ایم که معادل نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه ۲ درصد اضافی است که آن را به عنوان کف بازدهی سرمایه گذاری در این بخش تضمین کرده ایم .

    وی با بیان اینکه در حوزه قطارهای باری، لوکوموتیو و ایستگاه ها نرخ های بازدهی سرمایه مناسبی را تهیه کردیم ، گفت : در مورد اقدامات بخش دوم برای سرمایه گذاران در طرح های اولویت دار مانند تامین واگن های نو نیازهای خود را اعلام کرده ایم و برای تشویق شرکت های بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری در این بخش آنها را در حوزه مسافری از پرداخت حق دسترسی کاملاً معاف کرده ایم و در حوزه باری نیز حق دسترسی را از ۵۷ درصد به ۲۰ درصد کاهش داده ایم و درصورتی که در حوزه باری از واگن نو استفاده کنند حق دسترسی آنها ، به صورت نمادین یک ریال تعیین شده است .

    بیرانوند با اشاره به اینکه تا کنون از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید استفاده خوبی را کرده ایم ، گفت: درحال حاضر به ازای هر تن کیلومتر ۱.۳ سنت دلار و هر نفر کیلومتر ۷۳ صدم سنت دلار از محل صرفه جویی مصرف سوخت توسط وزارت نفت به راه آهن اختصاص می یابد و راه آهن نیز آن را به نفع شرکت های سرمایه گذار در این بخش استفاده می کند . سازوکار اجرایی هم برای بازپرداخت به موقع اقساط سرمایه گذاران از بازار سرمایه ، صندوق توسعه ملی و فاینانس در نظر گرفته ایم و در جاهایی که خریدار خدمت هستیم با امضای قراردادهای بلند مدت ریسک تجاری این خدمات را کاهش می دهم .

    معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در مورد بخش سوم تسهیلات سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی گفت : بخش سوم مربوط به مشارکت در تامین مالی است که با استفاده از تبصره ۱۹ با سه بانک صادرات ، آینده و وایران و ونزوئلا برای پذیرش عاملیت توافق کرده ایم .

    وی از تقاضای سرمایه گذاری برای تامین ۱۰ هزار واگن در صنعت حمل و نقل ریلی خبر داد و گفت : این نشان می دهد که مشوق های شرکت راه آهن توانسته انگیزه های خوبی را برای انجام سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کند .




    مطالب مرتبط

    فراخوان ارسال مقاله به هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده

    فراخوان ارسال مقاله به هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده

    اتحادیه بین المللی راه آهن ها فرصت ارائه چکیده مقالات را تا پایان ماه جولای ۲۰۱۹ ( ۱۰ مرداد ماه سال ۹۸) تعیین کرده و فهرست مقالات پذیرفته شده از سوی UIC تا پایان ماه آگوست ۲۰۱۹ (اواسط شهریورماه سال ۹۸) اعلام شده و پذیرفته شدگان می‌بایست تا چهارم اکتبر ۲۰۱۹ نسبت به ارسال مقالات ...

    |

    کاهش وابستگی به خارج و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در دستور کار راه‌آهن

    کاهش وابستگی به خارج و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در دستور کار راه‌آهن

    ارتقا بهره‌وری شبکه و ناوگان ریلی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت موجود ، اتصال مراکز عمده بار به ریل ، شبکه ریلی طبق یک برنامه زمان بندی چند ساله و حمایت از تولید داخل در افزایش ناوگان باری و مسافری از اولویت‌های شرکت راه‌آهن در سال جاری است .

    |

    نظرات کاربران