مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای ارتقا سرعت قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان
طی تفاهم نامهای که با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به امضا رسید ، مسئولیت اجرای پروژه و بررسی و نظارت میدانی برعهده شرکت ساخت است و تأیید نهایی و پرداخت صورت وضعیتها در شرکت راهآهن انجام میشود .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن گفت : مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای ارتقای سرعت قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان آغاز شده تا سرعت به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد .
سعید رسولی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت اجرایی و تأمین مالی پروژه قطار سریعالسیر تهران ـ قم ـ اصفهان گفت : اجرای این پروژه برعهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است ، اما طرح در قانون به نام شرکت راهآهن است .
وی با بیان اینکه شرکت راهآهن و شرکت ساخت در این پروژه به صورت مشترک با یکدیگر کار میکنند ؛ افزود : طی تفاهم نامهای که با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به امضا رسید ، مسئولیت اجرای پروژه و بررسی و نظارت میدانی برعهده شرکت ساخت است و تأیید نهایی و پرداخت صورت وضعیتها در شرکت راهآهن انجام میشود .
رسولی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه در بخشهای مختلف متفاوت است گفت : ضرورت دارد سرعت این قطار، سرعتی قابل قبول باشد . مذاکرات برای ارتقای سرعت این قطار با سازمان برنامه و بودجه آغاز شده تا سرعت از ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد .
مدیرعامل راه آهن همچنین در مورد قطار برقی تهران ـ مشهد گفت : کارهای پروژه انجام شده ، اما طرف چینی هنوز نتوانسته تضامین لازم را تأمین کند که در صورت ارائه طرف چینی ، پروژه آغاز میشود .
وی یادآور شد: فاینانس آذربایجان در مورد خط آهن رشت ـ آستارا هنوز فعال نشده است .