در حال بارگذاری ...
  • مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای ارتقا سرعت قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان

    طی تفاهم نامه‌ای که با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به امضا رسید ، مسئولیت اجرای پروژه و بررسی و نظارت میدانی برعهده شرکت ساخت است و تأیید نهایی و پرداخت صورت وضعیت‌ها در شرکت راه‌آهن انجام می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن گفت : مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای ارتقای سرعت قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان آغاز شده تا سرعت به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد .

    سعید رسولی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت اجرایی و تأمین مالی پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان گفت : اجرای این پروژه برعهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است ، اما طرح در قانون به نام شرکت راه‌آهن است .

    وی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن و شرکت ساخت در این پروژه به صورت مشترک با یکدیگر کار می‌کنند ؛ افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ : طی تفاهم نامه‌ای که با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به امضا رسید ، مسئولیت اجرای پروژه و بررسی و نظارت میدانی برعهده شرکت ساخت است و تأیید نهایی و پرداخت صورت وضعیت‌ها در شرکت راه‌آهن انجام می‌شود .

    رسولی با اشاره به این‌که پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش‌های مختلف متفاوت است گفت : ضرورت دارد سرعت این قطار، سرعتی قابل قبول باشد . مذاکرات برای ارتقای سرعت این قطار با سازمان برنامه و بودجه آغاز شده تا سرعت از ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد .

    مدیرعامل راه آهن همچنین در مورد قطار برقی تهران ـ مشهد گفت : کارهای پروژه انجام شده ، اما طرف چینی هنوز نتوانسته تضامین لازم را تأمین کند که در صورت ارائه طرف چینی ، پروژه آغاز می‌شود .

    وی یادآور شد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فاینانس آذربایجان در مورد خط آهن رشت ـ آستارا هنوز فعال نشده است .




    مطالب مرتبط

    بهره برداری از بزرگترین خط تولید و تست واگن مترو در کشور

    بهره برداری از بزرگترین خط تولید و تست واگن مترو در کشور

    این خط تولید و تست واگن مترو با هدف تکمیل محصولات تولیدی در شرکت ایریکو با مجموع سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون یورو که از این میزان ۱۰۶ میلیون یورو مربوط به تست واگن مترو است ، با ظرفیت تولید ۲۳۰ رام واگن مترو در یک شیفت و اشتغالزایی ۵۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۳ هزار نفر غیرمستقیم افتتاح ...

    |

    توسعه و تقویت حمل و نقل ریلی اصلی ترین وظیفه شرکت راه آهن

    توسعه و تقویت حمل و نقل ریلی اصلی ترین وظیفه شرکت راه آهن

    برای افزایش بهره وری می توانیم با انجام طرح های کوچک و پربازده کارهای بزرگی را انجام دهیم و نیازی نیست همیشه به دنبال طرح های بزرگ با هزینه بالا باشیم . در این راستا استفاده از تولیدات داخلی به منظور ایجاد اشتغال در دستور کار راه آهن قرار گرفته است .

    |

    تجهیز ۱۰ آزادراه دیگر به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض

    تجهیز ۱۰ آزادراه دیگر به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض

    هم‌اکنون در حال تهیه و ساخت دروازه‌های نصب دوربین و جانمایی محل مناسب نصب دوربین‌ها با شرکت‌های آزادراهی هستیم و به تدریج این ۱۰ آزادراه تا پایان تیرماه به این سیستم مجهز خواهند شد و تا پایان سالجاری نیز کلیه آزادراه‌های کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران