در حال بارگذاری ...

بهره برداری از فاز اول پل استراتژیک گاومیشان

سختی محل اجرای پروژه و اختلاف تراز در دو سر پل و عدم دسترسی به ضلع مقابل از جمله دشواری های این پروژه بوده است به نحوی که برای دسترسی به مسیر ۱۰۰ متری ضلع مقابل پل دختر باید ۱۲۰ کیلومتر مسیر صعب العبور طی می شد تا به سمت دیگر پل دسترسی پیدا کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با بهره برداری از فاز اول پل استراتژیک گاومیشان بین استان های ایلام و لرستان ، این پل زیر بار ترافیک سبک قرار گرفت .

شعبانعلی خاوری مدیر کل ابنیه فنی راه های سازمان راهداری با اعلام این مطلب گفت : فاز نخست پل استراتژیک گاومیشان که در پی وقوع سیل فروردین ماه واژگون شد، امروز به بهره برداری رسید .

 وی با بیان این که پل گاومیشان حلقه ارتباطی استان های ایلان و لرستان و پیوند دهنده دو شهر دره شهر و پل دختر می باشد ، اظهار داشت : در فاز نخست ، عبور ترافیک سبک حداکثر به تناژ ۱۰ تن اجرایی شده و در فاز دوم افزایش ضریب باربری و جانمایی اصلی پل انجام خواهد شد .

وی با اشاره به مشخصات پل گاومیشان افزود : پروژه پل گاومیشان یک طرح پیچیده مهندسی و دارای مشخصات خاص خود می باشد و به جرات می توان گفت نظیر این پروژه و با این میزان سرعت را تا کنون نداشته ایم ، همچنین از دیگر مشخصات این پروژه استفاده از سنسورهای ویژه در حین اجرای عملیات پل بوده است و به دلیل محدودیت امکانات در دو استان ایلام و لرستان ، جهت کشش پل ها دستگاهی توسط مهندسان جوان و خلاق عرصه فناوری برای اندازه گیری کشش کابل در پشت بولدوزر تعبیه شد تا اجرای عملیات با محاسبات و مشخصات مهندسی صورت پذیرد .

خاوری با اشاره به بررسی ها و مقدمات اجرای پروژه پل گاومیشان خاطرنشان کرد : پس از بررسی های اولیه و جانمایی مقرر شد پل در درّه ای که طول دهانه آن حدود ۱۰۰ متر و اختلاف دو طرف دره حدود چهار و نیم متر بود ، آماده و مستقر شود ، همچنین از سازه های آماده خرپایی ۴۵ متری در یک مهندسی معکوس و در قالب تیم مجربی از مهندسان محاسب و نصاب استفاده شود و طبق برنامه مقرر شد فاز نخست پل با عبور ترافیک سبک روی پل با گالری نصب شده در مدخل دو سر پل تا عید سعید فطر به بهره برداری برسد .

مدیر کل دفتر ابنیه فنی راه ها با اشاره به مشکلات ساخت ، استقرار و تعبیه پل گاومیشان گفت : سختی محل اجرای پروژه و اختلاف تراز در دو سر پل و عدم دسترسی به ضلع مقابل از جمله دشواری های این پروژه بوده است به نحوی که برای دسترسی به مسیر ۱۰۰ متری ضلع مقابل پل دختر باید ۱۲۰ کیلومتر مسیر صعب العبور طی می شد تا به سمت دیگر پل دسترسی پیدا کنیم .

عدم امکان استقرار جرثقیل سنگین برای کمک به عملیات کشیدن و هل دادن و بهره گیری از امکانات محدود محلی نیز از دیگر دشواری های این پروژه بود .

وی ابراز امیدواری کرد با جانمایی و استقرار فونداسیون های دائمی در مجاورت همین سازه موقت ، فاز دوم پل گاومیشان طبق برنامه ریزی صورت گرفته و در موعد مقرر به بهره برداری برسد و سطح سرویس و خدمات ماندگار و شایسته ای با افتتاح کامل این پروژه به هموطنان عزیز بویژه مردم شریف این منطقه فراهم شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد . در ۱۱ ماه سال‌جاری ۱ هزار و ۱۴۲ کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل کالا و ۱ هزار و ۱۰۰ کارت هوشمند برای ناوگان باری صادر شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایش اقتصاد دریامحور گفت : در ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از کسب رتبه سوم اداره ایمنی و حریم این اداره کل در ...

|

با هدف بررسی و آشنایی با رویکردهای سایر کشورها سه سخنرانی علمی و تخصصی با حضور مدیر توسعه مدل حمل و نقل ایالت نیوساوت ولز استرالیا، مسئول ارشد مدل‌سازی حمل و نقل COWI دانمارک ، مسئول ارشد مدل‌سازی حمل و نقل SMEC استرالیا در خصوص مدل‌های فعالیت مبنا در مطالعات جامع حمل و نقل ، ...

|

نظرات کاربران