در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از فاز اول پل استراتژیک گاومیشان

    سختی محل اجرای پروژه و اختلاف تراز در دو سر پل و عدم دسترسی به ضلع مقابل از جمله دشواری های این پروژه بوده است به نحوی که برای دسترسی به مسیر ۱۰۰ متری ضلع مقابل پل دختر باید ۱۲۰ کیلومتر مسیر صعب العبور طی می شد تا به سمت دیگر پل دسترسی پیدا کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با بهره برداری از فاز اول پل استراتژیک گاومیشان بین استان های ایلام و لرستان ، این پل زیر بار ترافیک سبک قرار گرفت .

    شعبانعلی خاوری مدیر کل ابنیه فنی راه های سازمان راهداری با اعلام این مطلب گفت : فاز نخست پل استراتژیک گاومیشان که در پی وقوع سیل فروردین ماه واژگون شد، امروز به بهره برداری رسید .

     وی با بیان این که پل گاومیشان حلقه ارتباطی استان های ایلان و لرستان و پیوند دهنده دو شهر دره شهر و پل دختر می باشد ، اظهار داشت : در فاز نخست ، عبور ترافیک سبک حداکثر به تناژ ۱۰ تن اجرایی شده و در فاز دوم افزایش ضریب باربری و جانمایی اصلی پل انجام خواهد شد .

    وی با اشاره به مشخصات پل گاومیشان افزود : پروژه پل گاومیشان یک طرح پیچیده مهندسی و دارای مشخصات خاص خود می باشد و به جرات می توان گفت نظیر این پروژه و با این میزان سرعت را تا کنون نداشته ایم ، همچنین از دیگر مشخصات این پروژه استفاده از سنسورهای ویژه در حین اجرای عملیات پل بوده است و به دلیل محدودیت امکانات در دو استان ایلام و لرستان ، جهت کشش پل ها دستگاهی توسط مهندسان جوان و خلاق عرصه فناوری برای اندازه گیری کشش کابل در پشت بولدوزر تعبیه شد تا اجرای عملیات با محاسبات و مشخصات مهندسی صورت پذیرد .

    خاوری با اشاره به بررسی ها و مقدمات اجرای پروژه پل گاومیشان خاطرنشان کرد : پس از بررسی های اولیه و جانمایی مقرر شد پل در درّه ای که طول دهانه آن حدود ۱۰۰ متر و اختلاف دو طرف دره حدود چهار و نیم متر بود ، آماده و مستقر شود ، همچنین از سازه های آماده خرپایی ۴۵ متری در یک مهندسی معکوس و در قالب تیم مجربی از مهندسان محاسب و نصاب استفاده شود و طبق برنامه مقرر شد فاز نخست پل با عبور ترافیک سبک روی پل با گالری نصب شده در مدخل دو سر پل تا عید سعید فطر به بهره برداری برسد .

    مدیر کل دفتر ابنیه فنی راه ها با اشاره به مشکلات ساخت ، استقرار و تعبیه پل گاومیشان گفت : سختی محل اجرای پروژه و اختلاف تراز در دو سر پل و عدم دسترسی به ضلع مقابل از جمله دشواری های این پروژه بوده است به نحوی که برای دسترسی به مسیر ۱۰۰ متری ضلع مقابل پل دختر باید ۱۲۰ کیلومتر مسیر صعب العبور طی می شد تا به سمت دیگر پل دسترسی پیدا کنیم .

    عدم امکان استقرار جرثقیل سنگین برای کمک به عملیات کشیدن و هل دادن و بهره گیری از امکانات محدود محلی نیز از دیگر دشواری های این پروژه بود .

    وی ابراز امیدواری کرد با جانمایی و استقرار فونداسیون های دائمی در مجاورت همین سازه موقت ، فاز دوم پل گاومیشان طبق برنامه ریزی صورت گرفته و در موعد مقرر به بهره برداری برسد و سطح سرویس و خدمات ماندگار و شایسته ای با افتتاح کامل این پروژه به هموطنان عزیز بویژه مردم شریف این منطقه فراهم شود .




    مطالب مرتبط

    توسعه مناسبات ارتباطی و رسانه‌ای میان رادیو و سازمان راهداری

    توسعه مناسبات ارتباطی و رسانه‌ای میان رادیو و سازمان راهداری

    در این دیدار مدیر شبکه رادیویی پیام و آوا ضمن بازدید از مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نزدیک در جریان اطلاعات و امکانات و سامانه‌های موجود در این مرکز که به امر اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به کاربران و مسافران جاده‌ای می‌پردازد ، قرار گرفت .

    |

    بازدید مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری از پایانه مرزی مهران

    بازدید مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری از پایانه مرزی مهران

    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در صدد است امسال زیر ساخت های پایانه مرزی مهران تقویت و محورهای مواصلاتی که به مرز مهران منتهی می شود از لحاظ ترافیکی ، ایمن سازی نموده و زمینه مناسبی برای تردد زائران و تسهیل حمل و نقل فراهم نماید .

    |

    توسعه همکاری های حمل و نقل بین المللی جاده ای میان ایران و آذربایجان

    توسعه همکاری های حمل و نقل بین المللی جاده ای میان ایران و آذربایجان

    طرفین ضمن ابراز خشنودی از روند روبه رشد همکاری های حمل و نقل بین المللی جاده ای ، آمار تردد ناوگان جاده ای کالا و مسافر بین دو کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی و طی ماه های اخیر را مبادله کرده و همچنین برای اتخاذ تدابیر لازم در راستای توسعه مناسبات حمل و نقل بین المللی در حوزه جاده ای به ...

    |

    نظرات کاربران