در حال بارگذاری ...

بسیج راه آهن امانتدار مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

سه سال است که این مراسم با ماه مبارک رمضان تلاقی دارد و مراجعه پرتراکم مردم ، گرمای هوا ، نیاز به دقت فراوان و شکیبایی برای مسئولیت امانت داری سختی کار را دوچندان می کند از این رو نیاز است تا بسیجیان راه‌آهن با عشق ، علاقه و دل دادگی فعالیت کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن گفت : قریب به ۱۹ سال است که بسیج راه آهن که ماموریت امانت داری زوار حرم حضرت امام (ره) را به عهده دارد و امسال نیز همانند سال‌های گذشته امانتدار مراسم سی امن  سالگرد ارتحال امام (ره) خواهد بود .

سرهنگ پاسدار داود عباس زاده مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران ، در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات بسیج راه‌آهن هم‌زمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال امام (ره) گفت : در ایام مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) شاهد وفاق ملی ایران با حضور  نیروهای مسلح ، نظامی ، انتظامی هستیم و حضور نیروهای مردمی از جمله بسیج به این حضور شکل ویژه ای می بخشد .

وی با بیان اینکه در این مراسم راه آهن علاوه بر وظایف ذاتی خود ، امور فرهنگی ، اجتماعی ، مذهبی و ارزشی را نیز برعهده خواهد گرفت ، افزود : برای این مأموریت قریب ۸۰۰ نفر از نیروهای متعهد و  سخت‌کوش راه آهن حضور دارند ، که ۱۰۰ نفر از آنها اقدامات ستادی و مابقی در صف برای دریافت امانات زائران فعالیت می کنند . سه سال است که این مراسم با ماه مبارک رمضان تلاقی دارد و مراجعه پرتراکم مردم ، گرمای هوا ، نیاز به دقت فراوان و شکیبایی برای مسئولیت امانت داری سختی کار را دوچندان می کند از این رو نیاز است تا بسیجیان راه‌آهن با عشق ، علاقه و دل دادگی فعالیت کنند .

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن با بیان اینکه از یک ماه گذشته جلسات متعددی برای تشکیل ستادها ، کمیته ها و هماهنگی ها انجام شده است ، خاطر نشان کرد : بر این اساس سر محورها تعیین و جلسات هماهنگی برگزار شده است و از روز گذشته ستاد بسیج راه آهن محوطه حرم حضرت امام (ره) ایجاد شده است . همچنین هماهنگی‌های لازم نیز با سپاه انصار ، سپاه ولی امر و بسیج وزارتخانه و ادارات و ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) انجام شده و تیم بندی ها و توجیه نیروهای ستادی صورت گرفته است .

عباس زاده با اشاره به اینکه از فردا نیروهای ما حضور مرحله خود را خواهند داشت ، اضافه کرد : از دوشنبه شب نیروهای راه آهن در قرارگاه امام علی (ع) راه آهن استقرار پیدا کرده و روز چهاردهم خرداد به محل ماموریت اعزام می شوند . حدود ۸۰ اتوبوس در اطراف حرم به‌کارگیری خواهد شد . در هر اتوبوس ۶ تا ۸ نفر از نیروهای بسیج راه‌آهن برای گرفتن امانات مردم مستقر خواهند شد و تلاش می‌شود با گرفتن امانات ، حضور مردم برای شرکت در عزاداری سالگرد ارتحال امام(ره) تسهیل شود . همچنین نیروهای بازرس بسیج راه آهن به شکل علی الدوام با موتور به سرکشی ۲۴ ساعته به نیروها سرکشگی و امکانات را به آنها می رسانند و ماموریت آنها تا ۳ ساعت بعد از مراسم رسمی ادامه خواهد یافت .

عباس زاده با بیان اینکه بر اساس خبرهای منتشره از ساعت  ۱۷:۳۰ ، ۱۴ خرداد ، مراسم ارتحال حضرت امام (ره) شروع و یک ساعت قبل از افطار پایان می یابد ، افزود : نیروهای راه آهن ۳ ساعت بعد از مراسم رسمی در محل خدمت حضور دارند و پایان ماموریت بنا به دستور است و ستاد فرمانده بسیج راه آهن اگر صلاح بداند ماموریت ادامه می دهد . بعد از اتمام مراسم ، امانت باقی مانده به ستاد گمشدگان حرم امام (ره )  تحویل داده می شود . ماموریت اصلی بسیج راه آهن در این مراسم امانت داری است اما در کنار آن به موضوعاتی چون تغذیه و اسکان زوار رسیدگی می کنند .

وی با اشاره به اینکه در این ایام بسیاری از مدیران راه آهن ، نیروهای بسیج را در خدمت رسانی به مردم همراهی می کنند ، اظهار داشت : این برنامه اعتقادی است و بخشهای مختلف راه اهن از جمله بخشهای تدارکات ، مالی ، روابط عمومی در کنار نیروهای بسیج مشغول خدمت رسانی هستند .  

 

 

برگزاری شایسته مراسم ارتحال امام (ره) نشانگر بالندگی نظام است

در بخشی دیگر فرمانده بسیج راه آهن با بیان اینکه وجود امام در عصر حاضر معجزه ای برای مردم ایران و منطقه بود ، اظهار داشت : تامل در زندگی ، قیام ، ماجرای تعبید ایشان در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ و ورود عزتمندانه حضرت امام (ره) به ایران ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ نشان می دهد ، اراده خداوندی بر این بود که امام (ره) به اسطوره ای برای عصر حاضر مبدل شود و موجب تحول در ملت های آزاده و تشنه حقیقت جهان شود .

وی با اشاره به اینکه هنگامی که ایشان در ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ وارد ایران شدند، مورد استقبال بی نظیر بیش از ۹ میلیون نفر از مردم شیفته مکتب رسول الله (ص) قرار گرفتند ، افزود : بدرقه غمبار امام (ره) در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ از سوی ۹ تا ۱۰ میلیون نفر نشان از حسرت مردم ایران در غم از دست دادن این رهبر بزرگ و فرزانه بود .

عباس زاده با تاکید بر اینکه عشق مردم ایران به سلسله منتصب  به اهل بیت (ع) و وجود مبارک حضرت سید الشهدا (ع) نه تنها هیچگاه سرد نشده بلکه حرارت این عشق را می توان در مراسم هر ساله اربعین حسینی و سفر عاشاقان این حضرت به کربلا و نحف شاهد بود ، اظهار داشت : حضرت امام (ره) نیز منتصب به اهل بیت است و گذشت زمان  نه تنها نتوانسته علاقه مردم ایران و جهان را به ایشان کاهش دهد بلکه شاهد ابراز ارادت مردم در چهار گوشه جهان به مکتب امام خمینی (ره) هستیم .

مشاور مدیر عامل راه آهن در امور ایثار گران ، با گرامیداشت ایام آزادسازی خرمشهر و روز جهانی قدس ، گفت : با وجود فرسنگ ها فاصله ، در بسیاری از کشورهای  جهان می توان ، عشق به امام (ره) را علیرغم هجمه رسانه ای و تبلیغاتی غرب و رژیم صهیونیستی به روشنی احساس کرد .

وی با اشاره به اینکه مراسمی چون روز قدس از سوی رسانه های غربی رصد می شود ، افزود : برگزاری شایسته این مراسم نشاندهنده بالندگی نظام و مبانی ارزشمند انقلاب است . مردمی ، اعتقادی و خود جوش بودن حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) ، مصداق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آتش به اختیار است و حکایت از نقش پررنگ همه مردم برای خدمت گذاری به انقلاب دارد .




مطالب مرتبط

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

|

نظرات کاربران