در حال بارگذاری ...

نوسازی و بازسازی راه‌های آسیب‌دیده از سیل در طول ۳ سال

در جریان وقوع سیل سه هزار متر پل آسیب دید که برخی از آنها هم تخریب صددرصدی داشتند . در نهایت به ۸۸ دستگاه از پل‌های کشور در وسعت ۱۰ متر تا ۵۰ متر آسیب وارد شد که برای برقراری ارتباط مجبور به نصب پل‌های فلزی شدیم که هزینه‌های بسیار بالایی را در بر داشتند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینکه طبق آخرین محاسبات چیزی حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه راهی کشور وارد شده است ، گفت : به شرط تخصیص اعتبارات به موقع ، در طول ۳ سال راه‌های آسیب‌دیده را نوسازی و بازسازی می‌کنیم .

خداداد مقبلی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به شبکه راهی کشور پس از وقوع سیل در چند استان اظهار داشت : در جریان وقوع سیل در فروردین ماه و ادامه آن حدود ۱۴ هزار کیلومتر از شبکه راهی کشور دچار آسیب و تخریب شدند . البته هنوز سیل ادامه دارد و در روزهای گذشته هم استان‌های سمنان ، خراسان شمالی و رضوی درگیر سیل شدند . در برخی از این استان‌های سیل‌زده میزان تخریب به صورت صددرصدی بود و در برخی از استان‌ها سیل به شبکه راهی آسیب وارد کرد که نیاز به ترمیم و تعمیر دارند .

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با بیان اینکه به ۱۰ هزار ابنیه فنی آسیب وارد شد ، گفت : در جریان وقوع سیل سه هزار متر پل آسیب دید که برخی از آنها هم تخریب صددرصدی داشتند . در نهایت به ۸۸ دستگاه از پل‌های کشور در وسعت ۱۰ متر تا ۵۰ متر آسیب وارد شد که برای برقراری ارتباط مجبور به نصب پل‌های فلزی شدیم که هزینه‌های بسیار بالایی را در بر داشتند .

مقبلی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه نوسازی و تعمیر راه‌های آسیب دیده پس از وقوع سیل در حال انجام است ، اظهار داشت : بسیاری از مسیرها نیاز به احداث مجدد دارند. در استان لرستان تخریب‌های قابل توجهی به شبکه راهی وارد شد . در استان‌های خوزستان و گلستان هم شبکه راهی دچار آبگرفتگی شد هر چند که این آبگرفتگی‌ها باعث تخریب نشدند اما پس از فروکش شدن آ‌ب آسفالت جاده‌ها تخریب گسترده‌ای داشتند و باید مجددا احداث شوند . به استان لرستان از نظر طول تخریب شبکه راهی و حجم خسارات بیشترین آسیب وارد شده است همچنین استان‌های خوزستان ، مازندران و گلستان هم به ترتیب بیشترین خسارت را در طول راه‌های خود پس از وقوع سیل متحمل شده‌اند .

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری افزود : طبق آخرین محاسبات چیزی حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه راهی کشور وارد شده است که پیشنهاد ما به وزارت کشور این است که ۷۰ درصد این خسارت را امسال در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به ترمیم و نوسازی راه‌های استان‌های سیل‌زده اقدام کنیم . همچنین پیشنهاد ما این است که ۲۰ درصد اعتبار برای جبران خسارت‌های وارده را در سال‌ آینده و ۱۰ درصد پایانی را هم در سال ۱۴۰۰ تخصیص و پرداخت کنند تا بتوانیم در طول سه سال راه‌های استان‌های سیل زده را بازسازی و نوسازی کنیم.




مطالب مرتبط

سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه ، بهسازی ، روشنایی ، نصب نیوجرسی ، خط کشی و روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی ، ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است .

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

|

از جمله اقدامات مهم که هم اکنون در حال اجرا است ، شامل بهسازی و روکش آسفالت ، خط‌کشی ، شانه سازی ، رفع نقاط پرتصادف ، نصب نیوجرسی ، نصب سیستم روشنایی ، آزادسازی حریم ، بروز رسانی تابلو و علائم ، تعدیل شیب شیروانی ، پاک‌سازی و ساخت پارکینگ‌های جاده‌ای ، تکمیل و بهره برداری از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

|

نظرات کاربران