در حال بارگذاری ...
  • بازدید مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری از پایانه مرزی سرخس

    با پیگیری های به عمل آمده و ارائه اسناد مالیاتی به کشور ترکمنستان ، بحث افتتاح و بهره برداری از پل جدید بتنی مرز سرخس در آینده ای نزدیک صورت خواهد پذیرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی گفت : افتتاح و بهره برداری از پل جدید بتنی مرز سرخس در آینده ای نزدیک صورت خواهد پذیرفت .

    منوچهرسلمان زاده مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان به همراه محمدی فاز رئیس اداره ترانزیت استان از پایانه مرزی سرخس بازدید کردند .

    مجتبی سرگل زائی علی آباد مدیر پایانه مرزی سرخس با اعلام خبر فوق افزود : مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان متبوع در تاریخ دهم خرداد ماه ، برای آشنایی بیشتر و بازدید میدانی و با همراهی رئیس اداره ترانزیت استان از قسمت های مختلف پایانه مرزی سرخس از جمله : محوطه و پارکینگ ها و محل استقرار جایگاه کنترل سوخت شرکت نفت و همچنین روند تشریفات اداری در سالن تجاری و خدمات دهی به مسافرین متردد در سالن مسافری و همچنین از پل قدیم (موجود) و پل بتنی (جدید)  پایانه مرزی و دیوار کشی و ساخت و تجهیز اتاق مرزبانی و نصب دروازه مرزی و میل پرچم های منصوبه بر روی پل  بازدید به عمل آوردند .

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اظهار داشت : با پیگیری های به عمل آمده و ارائه اسناد مالیاتی به کشور ترکمنستان ، بحث افتتاح و بهره برداری از پل جدید بتنی مرز سرخس در آینده ای نزدیک صورت خواهد پذیرفت .

    در این بازدید مدیر پایانه مرزی با تشریح روند تردد ناوگان و محدودیت های ایجاد شده برای تردد ناوگان ملیت تاجیکستان و اتباع ترکمنی از سوی مقامات گمرکی و مرزی ترکمنستان و انجام وظایف دستگاههای مستقر در مرز و تبیین مقررات و نظارت سازمان متبوع توضیحات مبسوطی ارائه گردید وازبخش های مختلف و همکاران مستقردر واحدهای مختلف اداری دیدار چهره به چهره صورت پذیرفت .

    شایان ذکر است عملیات احداث پل جدید مرز سرخس با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ آغاز و درسال ۱۳۹۷ آماده بهره برداری شده است . مرز سرخس رتبه ششم ترانزیت کشور را دارا می باشد که با بهره برداری از این پل ارتقای رتبه پایانه مرزی سرخس دور از انتظار نیست .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مشترک با محوریت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت میان هیات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد .

    |

    شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با برنامه ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام نموده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام می‌شود .

    |

    بر اساس این معاهده دارندگان این کارت می توانند در کشورهای عضو که به طور عمده اروپایی هستند ، اجازه تردد داشته باشد و نیاز به بیمه نامه جداگانه کشورهای مختلف را برطرف می کند .

    |

    عبور کالا از قلمرو کشور علاوه برآن که منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود ، درآمدهای پایدار دیگری از قبیل افزایش میزان اشتغال جهت ارایه خدمات به رانندگان را به دنبال خواهد داشت که براساس نظرهای کارشناسی ارایه شده ، این درآمد حداقل ۵۰ دلار برای هر تن کالای ترانزیتی برآورد شده ...

    |

    رفع حداکثری محدودیت ها ، تقلیل هزینه‌ تمام شده حمل‌ونقل و خدمات وابسته و عدم ایستایی در پذیرش ناوگان جاده‌ای از جمله مواردی است که به رقابت پذیری ناوگان و رونق کریدورهای ترانزیتی عبور کننده از قلمرو دو کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد . لذا تمرکز بر تسهیل تردد ناوگان اولویت ...

    |

    نظرات کاربران